نمایشگاه نقاشی سبک هایپررئال در نگارخانه استاد علی اکبر یاسمی

بهترین نقاشی هایپررئالیسم آن نوع نقاشی هست که با عکس اشتباه گرفته شده باشد. از همین جمله می توان درک کرد که از خصوصیت نقاشان مکتب هایپررئالیسم داشتن صبر و حوصله بسیار، تمرین و ممارست فراوان، و نگاه دقیق به تمام جزئیات و واقعیات است. اغلب نقاش های این سبک هرگونه دخالت در واقعیت را نفی می کنند. این طرز تفکر همان وجه تمایز آنها با بیشتر سبک های امروزی است. زیرا نقاشان سبک های دیگر وظیفه ثبت بدون دخل و تصرف طبیعت و پیرامون را به دست دوربین های عکاسی دیجیتال سپرده اند و هدفشان در هنر نقاشی انتقال پیامی خواه اجتماعی و فرهنگی و خواه انتقال احساسات است.

از روز یک شنبه ۱۵ بهمن ماه نمایشگاه  آثار دو هنرمند نقاش از داود حضرتی و فاطمه اسفندیار به سبک هایپررئال در نگارخانه استاد علی اکبر یاسمی برپا می شود.

داود حضرتی متولد ۱۳۶۴ تبریز و فاطمه اسفندیار متولد ۱۳۶۵ شیراز بوده و این هنر را به صورت خود آموز یاد گرفته اند و این اولین نمایشگاه ایشان به حساب می آید.

فاطمه اسفندیار تحصیلات عالی خود را با تغییر رشته از ریاضی به نقاشی در تبریز شروع نمودند. لیسانس نقاشی از دانشگاه سراسری از زنجان دارند و نزدیک به ۱۱ سال در این رشته از هنر تدریس می کنند.
تخصص ایشان در تکنیک های مداد رنگی و رنگ روغن همچنین کنته هست.

فاطمه اسفندیار در مورد هنر در تبریز چنین بیان نمودند: به هنر تو تبریز خیلی اهمیت داده میشه و تبریزی ها بسیار اهل ذوق و هنر هستند و همچنین تبریز اساتید بسیار خوبی در زمینه های مختلف هنری دارد. تنها چیزی که هست هنر تبریز خیلی تو حالت سنتی خودش مونده و اگه روش های نوین بیشتر جا بیفته بهتر خواهد شد.
و اینکه تو تبریز در زمینه هنرهای تجسمی، بیشتر به هنر فرش بافی و نقره کاری و … می پردازند و کمتر به هنر نقاشی و هنرهای نمایشی مثل تئاتر و سینما اهمیت داده می شود و این برای شهر بزرگی مثل تبریز نقص کمی نیست.

زمان: ۱۵ الای ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۶
ساعات بازدید: ۱۵ الی ۱۹
مکان: تبریز، خیابان امام خمینی، نرسیده به چهارراه آبرسان، خانه فرهنگ، طبقه اول، نگارخانه استاد علی اکبر یاسمی




دیدگاهتان را بنویسید