نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: تخصیص اعتبار در حوزه فرهنگ به معنی سرمایه گذاری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: تخصیص اعتبار در حوزه فرهنگ به معنی سرمایه گذاری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تخصیص اعتبار در حوزه فرهنگ، هزینه نیست بلکه به معنی سرمایه گذاری است.

به گزارش تبریزآرت به نقل از شهریارنیوز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب “سبوی ساقی” با بیان اینکه باید از تمامی حرکات فرهنگی پشتیبانی کرد، گفت: باید در راستای توجه به مسائل فرهنگی و در ارتباط با فرهنگ جامعه قدم های خوبی برداشته شود چرا که جامعه امروزی بیش از پیش نیازمند توجه به چنین مباحثی است.

وی در ادامه با انتقاد از حذف معاونت های فرهنگی شهرداری ها افزود: تخصیص اعتبار در حوزه فرهنگ، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که ما امروز در ارتباط با فرهنگ جامعه باید بیش از پیش تلاش کنیم و فعالیت های فرهنگی جامعه را افزایش دهیم و همچنین فرهنگ چگونگی استفاده از وسایط نقلیه و سایر آموزش های شهروندی را به مردم آموزش دهیم.

امام جمعه تبریز در ادامه به ورود تکنولوژی های جدید با عنوان کتاب های دیجیتالی اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ نرم افزار و تکنولوژی جدید نمی تواند جایگزین کتاب و کتابت باشد چرا که در طول تاریخ سخنرانی های تأثیرگذاری صورت گرفته که به دلیل عدم کتابت از یادها فراموش شده ولی کتاب همواره ماندگار بوده است.

وی بر فرهنگ کتاب و کتاب خوانی تأکید کرد و گفت: مردم باید فرهنگ مطالعه را از مقام معظم رهبری بیاموزند چرا که نه تنها خودشان بلکه خانواده شان، فرصت استراحت شان را به مطالعه کتاب می پردازند که ما نیز باید فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را یاد بگیریم.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ما باید قدردان خبرنگاران باشیم، اظهار کرد: متأسفانه در برخی موارد شاهد شکایت برخی ها از خبرنگاران هستیم که نباید این مسئله صورت گیرد. چرا که خبرنگاران جامعه را پویا و بانشاط می کند و نقش خبرنگاران در مقابله با فساد، مفسدین اقتصادی و کسانی که در جامعه دلهره می آفرینند، نقش ستودنی است.

وی در ادامه به انقلاب مشروطه اشاره کرد و گفت: انقلاب مشروطه مشروعه ملت ایران بر علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی صورت گرفت و حرکت مشروطه الهام گرفته از دستورات اسلام بوده است و رهبران، بزرگان دینی و علما که طبیعت استبداد را به خوبی فرا گرفته بودند، دست به قلم شدند و حرکت عظیمی را آغاز کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه زمانی که نامی از مشروطه به زبان می آید، نام تبریز و آذربایجان می درخشد، ادامه داد: مگر می شود هنگامی که نام مشروطه در میان می آید نام علمایی دینی چون شیخ فضل‌الله نوری، ثقةالاسلام تبریزی و سایر علما و همچنین مجاهدانی چون ستارخان و باقرخان در میان نباشد.

گفتنی است، در ادامه این مراسم از کتاب مجموعه مقالات سبوی ساقی اثر مسعود برزگر جلالی رونمایی شد.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید