هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی بیمه می شوند

هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی بیمه می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: همه افراد شاغل در صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دارای مجوز معتبر از سوی سازمان تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان قرار می گیرند.

به گزارش تبریزآرت مرتضی آبدار اظهار داشت: طی تفاهم نامه ای با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان، عشایر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، امکان برخورداری افراد شاغل در صنایع دستی و هنرهای سنتی دارای مجوز معتبر از سوی صندوق مذکور فراهم شد.

وی با تاکید بر اینکه رونق و شکوفایی صنایع دستی در سایه حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی محقق می شود، افزود: اهمیت صنایع دستی در بخش صادرات غیرنفتی و اشتغال زایی، نقش موثری در رونق صادرات و توسعه پایدار دارد.

آبدار مهم‌ترین هدف این تفاهم نامه را حمایت از هنرمندان صنایع دستی و موضوعاتی مانند بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی هنرمندان دانست و گفت: طی این تفاهم نامه ۱۰ درصد حق بیمه هنرمندان صنایع دستی را دولت و پنج درصد آن را هنرمندان پرداخت می کنند.

وی در خصوص افراد تحت پوشش این بیمه، خاطرنشان کرد: صنعتگران صنایع دستی شاغل در روستاها و شهرها که دارای پروانه مشاغل خانگی و یا پروانه تولید انفرادی هستند، شامل این بیمه می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: متقاضیان می توانند با اخذ معرفی نامه از معاونت صنایع دستی استان و یا نمایندگی های اداره کل در شهرستان ها، با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق برای دریافت عضویت و بهره مندی از مزایای بیمه شغلی اقدام کنند.
آبدار خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار هنرمند در ۸۶ رشته صنایع دستی در آذربایجان شرقی به طور مستقیم فعالیت می کنند.

پرداخت درست و برنامه ریزی شده به موضوع برندسازی و امر تبلیغات به همراه توجه به صادرات محور بودن رشته های منحصر به فرد صنایع دستی آذربایجان شرقی می تواند علاوه بر رونق این صنایع و گسترش آن در میان هنرمندان، عواید اقتصادی سرشاری نیز داشته باشد.




دیدگاهتان را بنویسید