هنر امروز تبریز چیزی از گذشته کم ندارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی گفت: ما دیگر نمی خواهیم به گذشته برگردیم و شعار شهر اولین ها را سر بدهیم چراکه هنر امروز تبریز چیزی از گذشته کم ندارد.

“محمد محمدپور” در آیین افتتاح سومین جشنواره استانی فیلم فجر در تبریز، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: انقلاب دستاوردهای زیادی برای کشور ما به ارمغان آورد و علیرغم اینکه در دنیا تنها و تحت محاصره بودیم، توانستیم در تمام عرصه ها به رشد و توسعه دست یابیم و در حوزه فرهنگ و هنر هم توانستیم از لحاظ فنی و ایده پردازی پله‌های ترقی را به سرعت طی کنیم.

وی افزود: در استان به همت هنرمندان شاهد قدم های ارزنده ‌ای بوده‌ایم؛ از جمله در سینما. با توجه به برنامه ریزی‌ها و با همت کنش گران این عرصه شاهد موفقییت های بزرگی هستیم و سینمای تبریز طی سال های اخیر در سطح ملی و جهانی حرف های زیادی برای گفتن داشته است.

محمدپور اذعان کرد: در حوزه سینما دوره های غفلت داشتیم و از بسیاری از استعدادها و توانایی های هنرمندان خود غافل شده و فرصت‌ها را از کف داده ایم ولی امروز شاهد آن هستیم که در حوزه های مختلف سینمایی اتفاقات خوبی رقم می خورد و شکل گیری انجمن‌های مختلف در حوزه سینما از جمله انیمیشن، خانه مستند، انجمن سینمای جوان، انجمن سینماگران و عضوگیری های این انجمن ها در این حوزه نشان دهنده‌ی این امر هستند.

وی گفت: سالن های سینما در تبریز تا به امروز در شأن مردم نبوده است و اشتیاق مردم تبریز بیش از این هاست و در این حوزه نیز نمونه های بسیاری از بهسازی و ساماندهی سالن های سینما را شاهد هستیم و همچنین اتفاق ارزنده‌ای را در استان شاهد خواهیم بود و آن افتتاح ٧ سالن سینما در مجتمع ستاره باران است و امیدوارم این روند در فضاهای تجاری و رفاهی ادامه پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از برگزاری دومین جشنواره فیلم تبریز در سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم این جشنواره در آینده ای نزدیک در زمره معتبرترین جشنواره های جهان قرار گرفته و برندی برای تبریز باشد.

وی برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استانهای مختلف کشور از جمله تبریز را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در سال های آینده شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این جشنواره باشیم.

محمد پور گفت: همدلی و همکاری سینماگران تبریز و استان در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره مثال زدنی است و انگیزه ما را در مدیریت بیشتر و وظایف ما را سنگین تر می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأکید کرد: همانطور که پیشتر نیز همواره تأکید داشته ام، انتظار داریم که برگزاری این جشنواره ها فقط برای اهالی سینما نباشد و توجه مخاطب عمومی را نیز به خود جلب کند.

گفتنی است اکران فیلم های جشنواره فجر تبریز از شنبه ١٤ بهن ماه در دوسانس ١٦:٣٠ و ١٩ در سینما ناجی و سینما فلسطین برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است امسال تبریز میزبان ١٣ فیلم از بخش سودای سیمرغ و ٥ فیلم از بخش فجر پروانه ها می باشد.




دیدگاهتان را بنویسید