هیجدهمین جشنواره سراسری شعر غدیر در بناب برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب از برگزاری هیجدهمین جشنواره سراسری شعر غدیر در سال ٩٧ خبر داد.

“حبیب صدقی” با بیان اینکه جشنواره سراسری شعر غدیریه همچون سال‌های گذشته به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود؛ اظهار داشت: چند سالی است که برگزاری این جشنواره در تقویم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و امسال نیز هیجدهمین دوره آن همزمان با عید سعید غدیرخم برگزار می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و شخصیت متعالی حضرت علی(ع) و ترویج فرهنگ و آموزه های غدیر در سطح جامعه با استفاده از زبان شعر عنوان کرد.

به گفته صدقی، جشنواره«شعر غدیریه» با گستره سراسری توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و با موضوعاتی شامل: خدا در باور حضرت علی (ع)، انسان در دیدگاه حضرت علی (ع)، جهان در چشم‌انداز حضرت علی (ع)، تنهایی‌های حضرت علی (ع)، قرآن در منظر حضرت علی (ع)، نماز و نیاز حضرت علی (ع)، شکوه و عظمت نهج‌البلاغه، خاطره غدیرخم،‌آن خطیب تاریخ، رذایل و فضایل در نظر حضرت علی (ع)، ستایش اهل معرفت از حضرت علی (ع) و اخلاص در ایمان حضرت علی (ع) برگزار می‌شود.

وی موضوع بخش ویژه جشنواره سراسری «شعر غدیریه» را داستان کوتاه با موضوع نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری ( حمایت از کالای ایرانی) عنوان کرد.

صدقی خاطرنشان کرد: هیجدهمین جشنواره سراسری «شعر غدیریه بناب» شهریورماه جاری برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا دهم مردادماه جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در بناب، خیابان چمران، روبه روی بهزیستی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و یا سامانه الکترونیکی به آدرس www.bonab.farhang.gov.ir ارسال کنند




دیدگاهتان را بنویسید