پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم، افتتاح شد

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم گفت: اشتیاق سیری ناپذیرمان را به این شهر اسطوره ای در لابه لای فرهنگ سازی ها و اخلاق مداری ها رج زدیم و برآن شدیم تا مروج الگوی زیبایی از فرهنگ شهر نشینی و شهروند مداری باشیم.

به گزارش تبریزآرت، “یعقوب صدیق جمالی” با بیان اینکه تبریز شهر اولین ها بوده و است، اظهار کرد: دروازه ورود تئاتر، سینما، کتاب، تمدن و در یک کلام مدنیتی مدرن و ویژه که مکمل فرهنگ ناب و اصیل آذربایجان شد و تبریز زیبا را توسعه یافته تر و زیباتر از پیش نمود، تبریز بود.

وی با بیان اینکه روز اول، عنوان جشنواره را تبریزیم برگزیدیم، اذعان کرد: اشتیاق سیری ناپذیرمان را به این شهر اسطوره ای در لابه لای فرهنگ سازی ها و اخلاق مداری ها رج زدیم و برآن شدیم تا مروج الگوی زیبایی از فرهنگ شهر نشینی و شهروند مداری باشیم.

وی افزود: مصمم بودیم تا نجابت شهروندان نیک و مهربان تبریزی را به رخ بکشیم و آئینه دوستی، مودت و همدلی بی نظیر مردم نیکو خصلت تبریز باشیم و با خوار نمودن پلشتی های شهر، راهی برای زدودن آن ها از سیمای زیبای شهر تبریز بیایم.

صدیق جمالی تصریح کرد: گذر از این مسیر پرفراز و نشیب، همتی والا می خواست و همیاری و همکاری تمامی نهاد ها و ادارات فرهنگی و هنری شهر را که دل برای فردای درخشان این شهر می سوزاندن و صد البته همراهی هنرمندان فرهیخته تبریزی.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم گفت: به بهانه برگزاری جشنواره، نمایش، این هنر عجیب، فاخر مردمی را در حاشیه ای ترین گوشه های شهر به میان مردم بردیم. با مردم نشستیم و در مجالی هرچند کوتاه از تبریز و تبریزی گفتیم که صد البته بازخورد در خور مخاطبان را به همراه داشت و همین تشویق و همراهی برآنمان داشت تا هر سال پربار تر از پیش به فکر بالندگی جشنواره باشیم و اکنون که به مدد پروردگار این جشنواره در ابعاد بین المللی زینت بخش میادین مختلف شهر زیبایمان شده است.

صدیق جمالی اذعان کرد: ما عزم مان را جزم می کنیم تا سال های بعد نیز همچنان به توسعه روز افزون جشنواره تبریزیم اهتمام ورزیم تا انشالله شهری زیباتر و فرهنگ مدار تر را برای آیندگان خود به یادگار بگذاریم.

وی اظهار کرد: جشنواره تبریزیم اولین بار به همت خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و با مساعدت مسئولان وقت شهر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در سال ۱۳۹۱ بنیان نهاده شد تا مجالی فراهم آورد برای بازخوانی دوباره مسائل مربوط به شهر و شهرنشینی و موضوعات مرتبط با آن.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم در پایان تصریح کرد: طی چهار دوره برگزاری این جشنواره، با تلاش و همت هنرمندان فرهیخته و خلاق تئاتر تبریز، نمایش هایی به غایت زیبا و چشم نواز تولید و برای شهروندان نجیب تبریزی به اجرا درآمد و خوشبختانه با حمایت ها و مساعدت های شهردار تبریز، اعضای شورای شهر، هیئت مدیره سازمان و مدیرعامل فرهنگ دوست، امسال فرصتی دست داد تا جشنواره پنجم ضمن دعوت از گروه های خارجی جهت تبادل تجارب تئاتری در این حوزه تفاهمنامه هایی برای تبادل گروه های نمایشی میان جشنواره بین الملی تئاتر خیابانی مریوان و جشنواره تئاتر خیابانی هرسین، جشنواره یا خصوص عنوان اردبیل منعقد شود و بحمداله رفته رفته جشنواره تبریزیم به یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین جشنواره های منطقه تبدیل شود.




دیدگاهتان را بنویسید