کارگردان فیلم ائو: "جشنواره فیلم تبریز" بهترین محل عرضه فیلم برای فیلم سازان بومی است

کارگردان فیلم ائو: “جشنواره فیلم تبریز” بهترین محل عرضه فیلم برای فیلم سازان بومی است

 اصغر یوسفی‌نژاد با بیان این مطلب گفت: این فرصت بسیار حائز اهمیت است چرا که فیلمساز تا بازخورد فیلمی که ساخته را نبیند شاید به راحتی نتواند فیلم بعدی خود را بسازد.

وی وجود چنین جشنواره‌ای را برای تولید، عرضه، کشف و حمایت از استعدادهای فیلمسازی ضروری دانسته و ادامه داد: ساختار جشنواره‌ها به گونه‌ای است که هم استعدادهایی که وجود دارد را کشف می‌کنند و هم از این استعدادها حمایت می‌کند.

اصغر یوسفی نژاد با اثربخش خواندن برپایی جشنواره فیلم تبریز، گفت: برای دیدن تاثیر جشنواره فیلم تبریز نباید زیاد عجله کرد چرا که این حرکتی است که در همه جای دنیا انجام می‌شود و تاثیرات خود را به جا می گذارد. معمولا تاثیرات چنین رویدادی در کوتاه مدت نیست و در میان مدت بخشی از آن دیده می‌شود و در بلند مدت هم تثبیت می‌شود.

این کارگردان ادامه داد: با توجه به تجربه جهانی که در زمینه برگزاری جشنواره و تاثیر آن داریم، “جشنواره فیلم تبریز” هم استثنا نیست و قدمی ضروری و مثبت به شمار می‌رود…

اصغر یوسفی‌نژاد با تاکید بر اینکه بدون هیچ تردیدی من وجود این جشنواره را ضروری، مهم و مثبت می‌دانم، گفت:وقتی جشنواره‌ای برگزار می‌شود این اتفاق توسط چند گروه روی داده که اولین رکن آن فیلم سازان هستند چرا که اگر آنها فیلم نسازند هیچ جشنواره‌ای وجود ندارد بنابراین رکن اول فیلم‌ها و فیلمسازان هستند که من امیدوارم به جشنواره فیلم تبریز اعتماد کرده، کمبودهای آن را قبول کنند و فیلم‌های خود را عرضه کنند و حضور خوبی هم در جشنواره داشته باشند .

وی گفت: در این بین مجریان هم باید تمام همت خود را بکار ببرند تا جشنواره به خوبی و نزدیک به استانداردها برگزار شود.

کارگردان ائو با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی هر چه بیشتر “جشنواره فیلم تبریز”، اظهار داشت:به نظر من این جشواره‌ها ارزش این را دارند که در سطح ملی و گاهی حتی در سطح بین المللی شناخته شوند چرا که ممکن است بخواهند در گام‌های بعدی جشنواره را توسعه دهند و آشنایی مخاطبانی که خارج از استان و کشور حضور دارند با این جشنواره ضروری است.

وی در ادامه گفت: امیدوارم در دومین دوره برگزاری جشنواره فیلم تبریز استارت خوبی زده شود که جشنواره در همه جای کشور شناخته شود تا فیلم سازانی که فیلم خود را در این جشنواره به نمایش در می آورند این امکان را پیدا کنند که در خارج از استان هم کم کم شناخته شوند.

یوسفی‌نژاد همچنین یادآور شد: مهم این است که جشنواره چه در سطحی بومی و منطقه ای و چه در سطح کشوری به بهترین شکل باشد. برگزاری جشنواره ای که بومی باشد ولی تمام استانداردهای لازم را رعایت کرده باشد بهتر از برگزاری جشنواره ای است که به اصطلاح بین المللی باشد ولی از استانداردها دور باشد.

کارگردان ائو با تاکید بر اینکه سینمای استان ما ظرفیت فیلمسازی در سطح ملی و بین المللی را دارد، خاطرنشان کرد: به شکل بالقوه این ظرفیت را داریم که در سطح ملی و بین المللی فیلم تولید کنیم فقط باید تفکر اینکه فقط یک سینمای محلی داشته باشیم و برای حوزه خودمان فقط فیلم تولید کنیم را اصلاح کنیم چرا که این در سینمای امروز جواب نمی‌دهد؛ سینمای امروز سینمایی است که مخاطب آن محدوده و مرز نمی شناسد.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید