کنسرت ارکستر فیلارمونیک در تبریز برگزار می شود

کنسرت ارکستر فیلارمونیک در تبریز برگزار می شود

کنسرت ارکستر فیلارمونیک به رهبری یاشار شادپور ۲۸ تیر ماه در مرکز همایش های بین المللی تبریز ( شهرک خاوران) برگزار خواهد شد.

به گزارش تبریزآرت، مراد کاشف آهنگساز و تنظیم قطعات این کنسرت در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ۱۲ قطعه آهنگ در کنسرت ارکستر فلارمونیک تنظیم شده که در سه قطعه آذربایجانی، فارسی و تصنیف است، سعی کرده ایم در قطعات از هارمونی‌های قرن ۲۰ به بعد استفاده کنیم.

وی افزود:ازبین قطعات تنظیم شده چهار قطعه‌ی ترکی، چهار قطعه‌ی فارسی، دو قطعه ارکسترال و دو قطعه نیز به طور دوئت فارسی و ترکی اجرا می‌شود.

آهنگساز گروه ارکستر فیلارمونیک ابراز کرد: سازهای کلاسیک، ارکست سمفونیک، سازهای آذربایجانی و ایرانی در این کنسرت مورد استفاده قرار می‌گیرند و با نوازندگی این سازها قطعه‌ی نمایشنامه‌ی اینسترودراما اجرا می شود.

کاشف با بیان اینکه در کنسرت ارکستر فیلارمونیک قطعه‌ای برای شعر حبیب ساهر نیز نوشته شده است، ادامه داد: این بخش توسط فرشید بزرگی و ناصر عطاپور به زبان فارسی و ترکی اجرا می‌شود.

ناصر عطاپور خواننده‌ی موسیقی آذربایجان نیز در این نشست اظهار کرد: برای اولین بار قطعه‌ی”ریحان ماهنسی” را در این کنسرت به صورت ارجینال با تنظیم متفاوت از آهنگساز بنام تبریزی اجرا می‌کنیم.

عطاپور نبود سالن استاندارد یکی از اصلی ترین مشکلات هنرمندان عرصه موسیقی دانست و گفت: مشکلات این حوزه باید بیش از پیش مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد چراکه تبریز مکتب این هنر بوده و لازم است راه کارهای مناسب برای عرضه این هنر ارائه گردد.

یاشار شادپور رهبر ارکستر فیلارمونیک نیز در این مراسم عنوان کرد: ارکستر فلارمونیک مسیر خاص خود را دارد ولی پروژه‌هایی که جزو تولیدی تبریز بوده و صاحب نظران و اساتید موسیقی آن‌ها را اجرا می‌کنند، نسبت به پروژه‌های گروه، جزو اولویت‌ها هستند.

وی ادامه داد: تنظیم و ارکستراتوری برای ارکست سمفونی کار هر کسی نیست چراکه این کار بسیار سخت بوده و زحمت زیادی را می طلبد، علاوه بر این هنر موسیقی کار بسیار جدی است.

گفتنی است کنسرت ارکستر فیلارمونیک به رهبری یاشار شادپور، با آواز ناصر عطاپور و فرشید بزرگی، آهنگسازی و تنظیم مراد کاشف، سولیست کمانچه وحید جبارزاده، سولیست تنبک و دف یونس تارپود وسولیست تار محمد برزگر ۲۸ تیر ماه ساعت ۲۱ در مرکز همایش های بین المللی( شهرک خاوران) به صحنه می رود.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید