اسفندیار قره‌باغی اسفندیاری

گرایش هنرمندان به سمت موسیقی‌های کوچه بازاری معضل است

عضو هیأت داوران جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه با بیان این‌که مهم‌ترین معضل موسیقی کشور، گرایش هنرمندان به سمت موسیقی های کوچه بازاری و با مضامین سبک و دور از فرهنگ ایرانی اسلامی است، اظهار کرد: این جشنواره می‌تواند در تعامل میان شعرا، آهنگسازان و خواننده های اثرگذاری کند.

به گزارش تبریزآرت، منطقه آذربایجان شرقی، اسفندیار قره‌باغی اسفندیاری، عضو هیأت با بیان این‌که بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره هم در مرحله انتخاب و هم داوری نهایی با وسواس و حساسیت زیادی صورت گرفته است، اظهار داشت: این حساسیت تا جایی بوده که با نظر هیأت داوران برخی از آثار که خارج از موضوع جشنواره بوده است، حتی در مرحله نهایی نیز کنار گذاشته شدند.

وی با تأکید بر این‌که گروه‌های شرکت کننده در چنین جشنواره‌های موضوع‌محور باید در چارچوب ارایه شده دبیرخانه به ارایه اثر بپردازند، افزود: مضامین، شعر و حتی ملودی برخی از آثار نیز قابلیت ارایه در جشنواره موسیقی مقاومت تبریز را نداشتند و بیشتر به درد جشنواره های آواها و نغمه های بومی و محلی می‌خوردند.

قره‌باغی یادآور شد: برخی از آثار نیز بودند که هم به لحاظ محتوا و هم ملودی بسیار ارزشمند و فاخر بودند، قطعا شناسایی، تقویت و پرورش چنین استعدادهایی برای آینده موسیقی حماسی و مقاومت کشور با برکات مهمی همراه خواهد بود.

این استاد آواز و موسیقی کشور با اشاره به این‌که برگزاری دومین جشنواره سراسری موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه رویدادی ارزشمند و قابل توجه است، اظهار کرد: مهم‌ترین اصل در برگزاری چنین جشنواره‌هایی، سپردن کار به کاردان است؛ اگر چنین شود، قطعا نتیجه جشنواره نیز ارزشمند خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به این‌که جشنواره موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت تبریز سیر تکاملی خود را سپری می کند، افزود: قطعا تداوم برگزاری این رویداد هنری در سالیان متمادی منجر به گرایش فعالان موسیقی کشور به موضوعات حماسی، مقاومت و ارزشی خواهد شد.




دیدگاهتان را بنویسید