دکتر عبدالحسین لاله

گسترش فعالیت و خدمت رسانی فرهنگی سه چهره شاخص تبریزی

در پی تحولات جدید در مجموعه فرهنگستان هنر و با حکم سرپرست این مجموعه ارزشمند، دکتر عبدالحسین لاله به ریاست گروه «چندرسانه‌ای» این فرهنگستان منصوب شد.

دکتر عبدالحسین لاله، عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر، پژوهشگر و مدرس دانشکده سینما و تئاتر‌ دانشگاه هنر تهران است. او نویسنده و کارگردان تئاتر موزیکال «حیدربابایه سلام» است و آثار متعدد دیگری را نیز در حوزه تلویزیون و سینما آفریده است. ردپای ادبیات ایران در سینمای ایران، معرفی منابع در ارتباط با سینمای ایران در جهان (جلد اول) و تخیل در عصر سینمای دیجیتال از جمله تالیفات لاله است.

همچنین با حکم علیرضا اسماعیلی، سرپرست این فرهنگستان، دکتر محمدعلی کی‌نژاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو پیوسته فرهنگستان هنر، به عنوان عضو دائمی گروه چندرسانه ای منصوب شد.

علاوه بر آن عضویت و دبیری شورایعالی انقلاب فرهنگی ، عضو هیات امنای بنیاد نخبگان کشور ، عضو هیات حمایت از کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی ، عضو پیوسته فرهنگستان هنر و شورای هنر کشور، عضو هیات امنای دانشگاه های استان آذربایجانشرقی ، عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ، عضو کمیسیون ادوات و آلات و روش های مشاهده W.M.O لایپزیک ، عضو کمیسیون هیدرولوژی آسیا ، موسس مجتمع فرهنگی و علمی ربع رشیدی تبریز و رئیس هیات عالی جذب دانشگاه ها ، پژوهشگاه و مراکز آموزش عالی کشور را نام برد.

وی استاد نمونه کشوری است و دریافت مدال میراث فرهنگی کشور و لوح تقدیر ریاست جمهوری به علت احیاء و پاسداری خانه های قدیمی تبریز و شکوفایی و پیشرفت صنایع دستی و هنرهای اسلامی ، دریافت جایزه کتاب برتر مهندسی آب ، دریافت جایزه برگزیده کتاب سال تبریز در دو گروه هنر و تاریخ را در کارنامه خود دارد.
تالیف یا ترجمه بیش از یازده جلد کتاب ، چاپ سی مقاله علمی و پژوهشی در مجلات علمی معتبر، ارائه بیش از سی و پنج مقاله علمی در سمینارها و همایش های ملی و بین المللی ، اتمام پانزده پروژه تحقیقاتی و فارغ التحصیلی ۴۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری با راهنمایی ایشان از دیگر فعالیت های پژوهشی این چهره ماندگار کشوری است .

در احکام جدید، دکتر یونس سخاوت، معاون دانشکده چندرسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز از سوی سرپرست فرهنگستان هنر، برای مدت دو سال به عنوان اعضای دیگر این گروه تعیین شدند.

دکتر یونس سخاوت فارغ التحصیل دانشگاه مموریال کانادا درسال ۲۰۱۳ و پسا دکتری از دانشگاه آلبرتای کانادا در سال ۲۰۱۴ در رشته علوم کامپیوتر می باشند. تخصص ایشان در زمینه محتوای چند رسانه ای به ویژه بازی های جدی، بازیهای شناختی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می باشد.

وی معاونت دانشکده چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز، مشاوره دانشکده چند رسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز، طراحی و تحلیلگری سیستم قیمت گذاری املاک شهرداری تهران با شرکت سیمرغ تدبیر، طراحی و تحلیلگر و پیاده ساز سیستمهای کنترل قطار و مترو با شرکت مهاران را در کارنامه خود دارد و تاکنون برنده بورس تحصیلی تحصیلات تکمیلی دانشگاه مموریال کانادا، دعوت شده از طرف شرکت اوراکل برای ارایه رساله دکتری در در کالیفرنیا، دعوت شده از طرف شرکت مایکروسافت برای مصاحبه در سیاتل، کسب عنوان دانش آموخته ممتاز (رتبه اول) از دانشگاه علم و صنعت ایران را در میان افتخارات خود ثبت نموده است.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز این اتفاق ارزشمند را به تلاشگران تعالی فرهنگ و هنر شهر و کشورمان شادباش گفته و در راستای توسعه پایدار کشورمان با بهره گیری از زمینه های فرهنگی آمادگی خود را برای هرگونه همراهی در این عرصه اعلام می دارد.




دیدگاهتان را بنویسید