بهره‌برداری از سالن سینمایی «خانعلی صیامی» در تبریز

بهره‌برداری از سالن سینمایی «خانعلی صیامی» در تبریز

سالن سینمایی «صیامی» در پردیس سینمایی ٢٢ بهمن با گنجایش ٢٨٠ نفر و مجهز به آخرین فناوری‌های روز سالن‌های سینمایی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این آیین گفت: طی یک سال گذشته ظرفیت سینمای استا ن٦٠ درصد افزایش یافته است، تا اوایل سال قبل نگران کاهش ظرفیت سالن‌های سینما بودیم اما امسال به همت سرمایه‌گذارانی که با نگاه فرهنگی به کمک این حوزه آمدند، شاهد رونق فضای سینمایی استان هستیم ،بطوری که تعداد صندلی های سینما ها به ٧٩٦٧ عدد افزایش یافته است و با رایزنی هایی که انجام خواهد گرفت این روند رو به افزایش است.

محمد محمدپور افزود: امسال همانند سال‌های گذشته ٢١ شهریور ماه گردهم آمدیم تا روز سینما را گرامی بداریم و افتخار داریم امروز از آقای «موسی عباسی» که سالهای سال در حوزه‌ی سینما‌داری در شهر تبریز تلاش کردند و هیچ‎گاه تسلیم مشکلات نشدند، تقدیر می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌ی سینمایی استان بیان کرد: ظرفیت سینمایی استان تا اسفند سال گذشته پنج هزار صندلی بود و سالن صیامی یازدهمین سالن سینمایی است که طی ماه‌های اخیر به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان امسال شاهد اتفاقات مهمی در فضای فیزیکی سینمای استان خواهیم بود.

محمدپور ادامه داد: به همت جمعی اصحاب فرهنگ و هنر و سینمای استان هرسال شاهد قدمهای پربرکت و موفقیت‌های تولیدی سینمای استان در سطح کشوری و بین‌المللی هستیم که انگیزه برای ورود به این عرصه را هم از طرف فعالان حوزه‌ی سینما و هم از طرف سرمایه‌گذاران افزایش داده و چشم‌انداز روشنی برای استان ترسیم کرده‌ است.

وی با بیان اینکه تلاشمان این بوده تا با ایجاد سینما در تمام شهرهای استان، همگان بتوانند از آخرین تولیدات سینمایی کشور بهره‌مند شوند گفت: در شهرهایی همچون چاراویماق، هشترود و جلفا هم که این امکان فراهم نیست، سینما سیار دایر شده است.

محمدپور در پایان گفت: اخیراً شاهد برگزاری جشنواره‌ی فیلم مستند استان بودیم که در نوع خود از اولین‌ها بود و همچنین قرار است جشنواره‌ی انیمیشن به همت انجمن انیمیشن استان برگزار شود؛ دومین جشنواره‌ی فیلم تبریز هم به زودی شروع خواهد شد و این جشنواره باید بتواند به نقطه‌ی قابل قبول و در خور شأن استان برسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی مستعد و مستحق رشد و بالندگی در حوزه سینماست افزود: این اتفاق دور از انتظار نیست و اتفاق افتادنی است.

آیین بهره برداری از بیست و سومین سالن سینمایی استان همزمان با روز سینما و در پردیس سینمایی ٢٢ بهمن تبریز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، با حضور مسئولان استانی و هنرمندان عرصه فیلم و سینمای استان و با همکاری انجمن سینماگران ،انجمن سینمای جوان دفتر تبریز و خانه مستند تبریز و کانون فرهنگ ، هنر و ادب تبریز برگزار شد.




دیدگاهتان را بنویسید