تبریز، میزبان نگاه هنرمندان ترک به بازار تبریز

به گزارش تبریز آرت به نقل از آذفوتو، ۵۰ تابلو عکس ارزشمند از آثار هنرمندان کشور دوست و همسایه، ترکیه با نگاهی متفاوت و هنرمندانه به دیدنی ها و جذابیت های کشورمان در محل موزه تاریخ مشاغل و بازار تبریز به نمایش عمومی در آمده است.

حسین آذرنیا ضمن اعلام این مطلب گفت: این عکسها، نتیجه تلاش و عکاسی ۱۷ هنرمند کشور ترکیه در نقاط مختلف کشور به ویژه شهر تبریز است و معرف خوبی برای زیبایی های کشورمان محسوب می شود.
به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، این آثار پیش از این در آنکارا نیز به نمایش در آمده و مورد استقبال گسترده مردم ترکیه قرار گرفته بود و اکنون زمینه حضور و نمایش این آثار در شهر تبریز فراهم شده است.
وی با اشاره به لزوم توجه هر چه بیشتر به افزایش روابط با دیگر کشورها برای معرفی شایسته شهر و کشورمان، گفت: سرآغاز این روند کشورهای همسایه ما هستند که به جز همجوای، نزدیکی فکری و فرهنگی بسیاری با مردم کشور ما دارند و می توانند پتانسیل خوبی برای معرفی ایران و همچنین تبریز محسوب شوند.
آذرنیا از حضور رییس اتاق عکاسی آنکارا، معاون اتاق عکاسی آنکارا و تعدادی از هنرمندان عکاس مجموعه ذکر شده در شهر تبریز برای افتتاح و نمایش آثار خبر داد و تصریح کرد: با روند موجود امیدوار به توسعه فعالیتهای مشترک فرهنگی با کشور ترکیه هستیم.
گفتنی است این نمایشگاه همزمان با ویژه برنامه چله ای با هنرمندان، در محل موزه تاریخ مشاغل و بازار تبریز ،فعالیت خود را آغاز کرد و علاقه مندان می توانند تا تاریخ ۱۰ دی ماه برای دیدار از این آثار اقدام نمایند.




دیدگاهتان را بنویسید