مهدی مقیم نژاد

جشنواره های هنرهای تجسمی تجلی گر خلاقیت و ایده پردازی نوین جوانان

استاد برجسته عکاسی کشور جشنواره های هنرهای تجسمی را تجلی گر خلاقیت و ایده پردازی نوین جوانان، دانست.

نخستین روز کارگاه های عملی بیست و پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با حضور اساتید برجسته هنری کشور و یکصد هنرمند جوان کشور در هنرستان هنرهای زیبای میرک تبریز، برگزار شد.

مهدی مقیم نژاد” استاد برجسته عکاسی کشور، در این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به عنوان استاد کارگروه عکاسی در تبریز حضور یافته است.

مقیم نژاد در ارتباط با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی و حضور هنرمندان جوان در این عرصه، اظهار کرد: تداوم و تکرار جشنواره ها با هدف مشخص، ارزشمند و تاثیر گذاری و نتایج حاصل از آن بسیار بهتر از جشنواره های غیر دوره ای می باشد، اما صرفا تکرار در یک جشنواره کافی نیست، تکرار جشنواره با یک موضوع مشخص باید نتیجه ای رو به جلو و روند تکاملی داشته باشد و اهداف جشنواره تنها در روال عادی برگزاری جشنواره دیده نشود.

وی برگزاری کارگاه های عملی رشته های هنری را در این جشنواره نقطه قوت و تداوم بخش آن عنوان کرد و گفت: تکرار وتداوم جشنواره ها زمانی موثر است که علاوه بر برگزاری جشنواره و به نمایش گذاشتن آثار، جلسات بحث و گفت و گو میان برگزار کنندگان، ناظران، داوران و عکاسان برگزار شده و رصدی از برگزاری یک دوره از یک جشنواره با موضوع مشخص صورت گیرد و تولیدکنندگان اثر هنری در جریان نقاط قوت و ضعف آثار خود قرار گیرند، که خوشبختانه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با روند پیش روی خود توانسته است نتیجه مطلوبی را از این حیث بدست آورد.

استاد کارگروه عکاسی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با بیان اینکه گروه عکاسی پر جمعیت ترین گروه هنری این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی جوانان است، ادامه داد: با توجه به تعداد آثار بالای ارسال شده و همچنین برخورداری آثار از کیفیت بالا در این دوره، تعداد برگزیدگان اولیه عکاسی با هماهنگی کمیته هنری بیشتر از سایرین شد.

مقیمی در پایان با اشاره به اینکه مواجهه با موقعیت های جدید و خلق اثری منحصربفرد از ویژگی های موجود در محیطی ناآشنا برای عکاسان جوان در این دوره از جشنواره خواهد بود، اظهار کرد: قطعا مواجه شدن با محیطی ناآشنا برای هنرمندان جوان سختی های خود را دارد اما در مقابل، موقعیت مناسبی را برای خوب دیدن و جهت دهی به نگاه را در عکاسان به وجود می آورد تا سوژه های جدیدی در محیط های کم تر دیده شده بیابند.

گفتنی است، “مهدی مقیم‌نژاد” که در بیست و پنجمین دوره از جشنواره ملّی هنرهای تجسمی جوانان به عنوان استاد کارگروه عکاسی حضور دارد، دارای دو مدرک لیسانس در رشته‌های گرافیک و عکاسی، همچنین دکترای پژوهش هنر با گرایش عکاسی از دانشگاه هنر تهران است که به شکل تخصصی درزمینه‌ی فتو مونتاژ فعالیت می‌کند.

مقیمی بیش از سی نمایشگاه انفرادی و گروهی و همچنین داوری در بیش از ده جشنواره مختلف را در کارنامه دارد که داوری در دو دوره از جشنواره عکس فیروزه تبریز نیز در این میان دیده می‌شود.




دیدگاهتان را بنویسید