محمد فاسونکی

جشنواره های هنری، فرصتی برای تعامل و همفکری هنرمندان است

مجسمه ساز پیشکسوت کشور گفت: جشنواره های هنری، فرصتی برای تعامل و همفکری هنرمندان است.

محمد فاسونکی” نقاش و مجسمه ساز پیشکسوت کشور و داور بخش حجم و مجسمه سازی بیست و پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، در بازدید از کارگاه های عملی این جشنواره، اظهار کرد: در مجموع آثار طراحی شده، آثاری به چشم می خورد که زمینه آموزش های تخصصی در درون مایه آن ها آشکار است، نوع طرح کشیده و اجرا شده خبر از آن می دهد که هنرمند اثر آموزشی تخصصی و هنرستانی داشته است که این موضوع امیدوار کننده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره هایی این چنین فرصتی فراهم می سازد تا جوانان کشور با شرایط های مختلف کاری در کنار یکدیگر قرار گیرند و توانایی های خود را به رقابت بگذارند اما نکته حائز اهمیت این است که در مرحله داوری باید شرایط و امکانات هنرمندان جوان را نیز مد نظر قرار داد، چراکه برخی از هنرمندان از ساکن شهرستان هایی هستند که امکانات کلانشهرها را نداشته و با حداقل امکانات و تنها با پتانسیل بالای خود در این جشنواره شرکت کرده اند.

فاسونکی با تاکید به اینکه جشنواره های هنری فرصتی برای تغذیه هنری کشور هستند، ادامه داد: برگزاری جشنواره های هنری، فرصتی برای تعامل و هم فکری هنرمندان است تا به دنبال آن شاهد زایش فرآیندی هنری در کشور باشیم، این جشنواره ها میعادگاه فکر و ایده های خلاق جوانان از سراسر کشور است.

داور بخش حجم و مجسمه سازی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در ارتباط با بخش داوری و نکات مورد توجه آن گفت: بخش داوری باید عاری از هرگونه نگاه سلیقه ای و سبکی بوده و با رویکردی هنری همراه باشد تا به نکاتی همچون نگاه، تکنیک، خلاقیت، ابتکار و ارزش هنری آثار پی ببرند.

فاسونکی در پایان، تاکید کرد: هنر مجسمه سازی نیاز به توجه دارد و مسئولان می‌توانند با حمایت از هنرمندان مجسمه ساز، این هنر را به مردم معرفی کنند.




دیدگاهتان را بنویسید