جشن صدسالگی هنرستان هنرهای زیبای میرک برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آئین تجلیل از هنرآموزان و اساتید هنرستانهای هنرهای زیبا و دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر، از برگزاری جشن صدسالگی هنرستان هنرهای زیبای میرک در سال‌جاری خبر داد.

محمد محمدپور” گفت: هنرستان میرک با قدمت یکصد ساله خاستگاه سبکهای هنری، هنرمندان و اساتید بنام کشوری هست که این مهم بایستی به نسل جدید و هنرجویان به نحو شایسته منتقل شود و براین اساس جشن صدسالگی این هنرستان در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی گفت: ما هنرستانها را را به عنوان یک مرکز علمی و کاربردی تلقی می‌کنیم و امیدواریم دانشگاه و هنرستانها با هم‌افزایی در کنار یکدیگر، نقش بی‌بدیلی در تعالی فرهنگ و هنر استان ایفا نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، کشف استعدادهای بالقوه هنرجویان و به فعلیت رساندن آن را در بازیابی و معرفی جایگاه برجسته ی هنر تبریز بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: معلمان انسانهای برجسته‌ای هستند که سکان تعلیم و تربیت را در دست دارند و پرورش نسل جدید هنرمندان بر عهده‌ی آنان است.

محمدپور گفت: یک جریان پرشتاب فرهنگی در جامعه ایجاد شده و همه ما باید به این جریان فرهنگی و هنری که شروع شده و شتاب دارد توجه کرده و سهم خود را در این جریان رو به جلو مشخص کنیم و در این میان نقش معلمان و هنرآموزان و اساتید در شتاب بخشی به این جریان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی گفت: بر اساس آموزه‌های دینی، هر کس یک نفر را زنده کند به مثابه‌ی آن است که همه‌ی انسانها را زنده کرده است و با تاسی به این آموزه و با توجه به اینکه آگاهی بخشیدن به یک فرد نیز به مثابه‌ی دمیدن روح و حیات در آن فرد محسوب می‌شود، پس بحث تعلیم و تربیت به معنای زندگی بخشیدن به انسان و جامعه است.

وی تاکید کرد: جریان تعلیم و تربیت مختص به یک فرد نیست و جریان مستمر و بی‌پایانی است و براین اساس ، دسترسی آحاد مردم به آموزش‌های فرهنگی و هنری، ایجاد رشته های مختلف تخصصی در هنرستانها و مراکز آموزش علمی و کاربردی فرهنگ و هنر و تقویت حضور هنرمندان و هنرجویان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی از اهم رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و امیدواریم با این روند در سالهای آتی در حوزه ‌های مختلف هنرستانها خاستگاه حرکتهای برجسته‌ای باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه گفت: ما فرهنگ غنی و افتخارآمیزی داریم که به واسطه‌ی آن می توانیم در دنیای امروز و آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم و امیدوارم کلاس‌های درس ما محلی برای متوجه کردن نسل جوان و نوجوان و آینده سازان این مرز و بوم به پیشینه ی غنی فرهنگی‌مان باشد.

وی با اشاره به اینکه وجه تمایز ما در دنیا، مبتنی بر شاخصه‌های فرهنگی ماست، تاکید کرد: توسعه هنر از مجرای آموزش برای ما یک هدف راهبردی است چراکه اگر نتوانیم آموزش فرهنگ و هنر را همگانی کرده،‌ جریان آموزش را ساماندهی و کیفیت آموزش را گسترش دهیم در بحث توسعه‌ی فرهنگی راه به جایی نخواهیم برد.

محمدپور گفت: ‌توسعه‌ی فرهنگی همه‌جانبه و پایدار در گرو ایجاد روندی است که همه‌ی فعالبت‌ها پیوست فرهنگی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شالوده توسعه در تمام بخش‌ها،‌ توسعه‌ فرهنگ است،‌ یادآوری کرد: توسعه در هر زمینه ای مرهون توسعه فرهنگی بوده و نمی شود به فرهنگ توجه نکرد ولی انتظار داشت رشد و توسعه اتفاق بیافتد.

محمدپور ادامه داد: با تکیه بر فهم بیشتر می توان در سرنوشت جامعه نقش اثرگذاری داشت و این امر جز با تکیه بر ارزش های منبعث از فرهنگ غنی ما میسر نمی شود.

در این آئین از مدیران و هنرآموزان هنرستانهای هنرهای زیبای میرک، اقبال‌آذر و کوثر و همچنین اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر به مناسبت روز معلم تجلیل شد.




دیدگاهتان را بنویسید