زنگ آغاز اجرای مجدد نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» به صدا در آمد

با حضور اصحاب فرهنگ هنر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی؛ زنگ آغاز اجرای مجدد نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» به کارگردانی معصومه حبابی به صدا در آمد.

این نمایش که به نویسندگی علیرضا کوشک جلالی، بازی علی پوریان و تهیه کنندگی آرش سهرابی آماده شده، در محل سالن استاد اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹بهمن تبریز از بیستم فروردین تا پنجم اردیبهشت اجرا می‌شود.

در آیین به صدا در آوردن زنگ آغاز نمایش، مهندس آبدار مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ (پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی) به اهمیت پرداختن به موضوعات و دغدعه‌های فرهنگی در این رویداد بین المللی پرداخته و ضمن تحسین نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» از آن به عنوان یکی از بهترین نمایش‌های نوشته شده توسط نویسندگان ایرانی یاد کرد که مورد تحسین محافل مختلف هنری در اقصی نقاط جهان قرار گرفته است و برای تک‌تک عوامل آن آرزوی موفقیت کرد.

آبدار ابراز امیدواری کرد که با توجه به شهرت جهانی این نمایش و نظر به تقارن اختتامیه آن با ایام آغاز برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸، این نمایش بتواند به عنوان یکی از پیش برنامه‌های فرهنگی – هنری آغازین رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان سبقه تبریز در ادوار گذشته در زمینه هنرهای نمایشی، بر موفقیت های اخیر هنرمندان عرصه نمایش اشاره کرده و بر ضرورت تقویت این سابقه و نیز استمرار وضعیت رو به رشد در این حوزه تاکید کرد.

پس از به صدا در آمدن زنگ نمایش، تماشاگران به محل اجرای نمایش هدایت شدند و نمایش آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری که به همراه تنی چند از مدیران و همکاران مجموعه متبوع خود در این نمایش حضور یافته بود با اهدای لوح و گل، از برگزارکنندگان این نمایش قدردانی کرد.

گفتنی است؛ داستان این نمایش از آنجا آغاز می شود که در سال ۱۹۹۳ در زولینگن آلمان ، عده‌ای جوان نژادپرست آلمانی خانه ی کارگری ترک را به آتش می کشند. در این آتش سوزی پنج نفر کشته می شوند. علیرضا کوشک جلالی در این زمان در آلمان به عنوان بازیگر و دستیار به تئاتر مشغول است. این اتفاق باعث شد تا سه روز در خانه بماند و نمایشنامه “با کاروان سوخته” را در پنج برگ بنویسد.

این نمایش اولین بار در سوئیس به اجرا رفت و بار بعد در کلن.

آوازه “کاروان سوخته” محدود به زمان و مکان مشخصی نیست و این اثر، جزء جاودانه‌های علیرضا کوشک جلالی در سال ۱۹۹۹جایزه مردمی آلمان را از آن خود کرده است.




دیدگاهتان را بنویسید