زنگ آغاز سال تحصیلی در هنرستان میرک نواخته شد

زنگ آغاز سال تحصیلی در هنرستان میرک نواخته شد

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، طی آیینی، ‌زنگ آغاز سال تحصیلی در هنرستان میرک تبریز نواخته شد.

محمد محمدپور” در این آیین، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: هنرستان‌های میرک،‌ کوثر و اقبال آذر امسال با ٥٠٤ هنرجو کار خود را آغاز می‌کنند و امیدواریم تک به تک هنرجویان این هنرستانها به مدارج عالی هنری و علمی دست یابند.

وی، هنرستان‌های یاد شده و علی‌الخصوص هنرستان میرک را یکی از معتبرترین مراکز آموزش هنر در کشور برشمرد و گفت: هنرمندان شاخص و برجسته‌ای از این هنرستان برخاسته‌اند که هرکدام از افتخارات استان و کشور و از چهره‌های اثرگذار هنر محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: در تبریز مدارس متعددی وجود دارد که جزو افتخارات این شهر و استان محسوب می‌‌شوند اما در این میان این هنرستان از اعتبار بالایی در سطح کشور برخوردار است و نام و آوازه‌ی این مجموعه در میان مراکز آموزش هنر در سطح کشور می‌درخشد و دلیل این درخشش نیز همت هنرجویان و هنرآموزان این هنرستان است که با همت و تلاش، عناوین برتر جشنواره‌های مختلف ‌و‌ رتبه‌های برتر کنکور هنر را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی در هنرستان میرک تبریز، این رویداد را در معرفی بیش از پیش این هنرستان در سطح کشور موثر دانست و گفت: بنا به اذعان مسئولان جشنواره‌ی یاد شده، در طول چندین دوره برگزاری جشنواره، ‌هنرستان میرک از بهترین فضا و امکانات برای برگزاری جشنواره برخوردار بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: امیدواریم هنرستانهای تبریز همچون گذشته خاستگاه حرکت‌های برجسته‌ای باشند و جریان پرشتاب، مستمر و بی‌پایان تعلیم و تربیت هنرمندان با قدرت و قوت ادامه یابد.

محمدپور، کشف استعدادهای بالقوه هنرجویان و به فعلیت رساندن آن را در بازیابی و معرفی جایگاه برجسته هنرستانهای تبریز بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: پرورش نسل جدید هنرمندان بر عهده‌ی هنرآموزان این هنرستانهاست و شایسته است شیوه‌ی استاد شاگردی در هنرستانها حاکم شود، تا هنرجویان، علاوه بر آموختن مسایل تئوریک از تجارب غنی این اساتید نیز بهره مند شوند.

وی گفت: هنرستان‌ها به مثابه‌ی یک مرکز علمی و کاربردی است و می‌بایست هنرجویان پرورش یافته در این مکان‌،‌از مهارت کافی نیز برخوردار باشند و فقط به داشته‌های ذهنی بسنده نکنند.

محمدپور با اشاره به تدوین شیوه‌نامه پذیرش هنرجو در هنرستانهای استان گفت: ما در طول چند سال گذشته به دنبال این بودیم تا چارچوبی را برای پذیرش هنرجویان تدوین کنیم و امسال این اتفاق افتاد و شیوه‌نامه‌ی پذیرش هنرجو را تدوین و ابلاغ کردیم و در کنار تدوین این شیوه‌نامه شورای توسعه‌ی هنرستانها نیز تشکیل شده چراکه توسعه کمی و کیفی هنرستانها همواره مدنظر ما هست.

وی تصریح کرد: از سالجاری شیوه‌ی پذیرش هنرمندان با همین شیوه‌نامه انجام می‌گیرد و در طول سال تحصیلی هم به قوت خود باقی خواهد بود.

محمدپور، همچنین از تدوین شیوه‌نامه‌ی ارزیابی هنرستانها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

در آیین آغاز سال تحصیلی جدید همچنین از هنرجویان مقام‌آور در جشنواره‌های فرهنگی و هنری تقدیر شد.




دیدگاهتان را بنویسید