شرمنده اصحاب هنر هستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه شرمنده اصحاب هنرهستم که نتوانسته‌ایم در این شهر سالن‌های مناسبی در اختیار آنها قرار دهیم،‌ گفت: قول می‌دهیم امسال مسائل فرهنگی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد و سالن‌های مناسبی در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

فرج قلی‌زاده امروز در تبریز اظهار کرد: اخیراً تئاتری در تبریز اجرا شد که البته این اجرا با استقبال بسیار زیادی نیز مواجه شد به طوریکه برای برخی از بینندگان جای نشستن وجود نداشت.

وی افزود: بعد از تماشای آن تئاتر به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی و عضو شورای شهر تبریز از کارگردان و بازیگران همچنین تماشاگران عذرخواهی کردم که نتوانسته‌ایم فضای مناسب و درخور شأن تبریز برای تئاتر در این شهر احداث کنیم تا در کنار نمایش هنرهای هنرمندان تبریزی، مردم نیز از این هنر بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه بنده شرمنده اصحاب هنر و تئاتر هستم که نتوانسته‌ایم در این شهر سالن‌های مناسبی در اختیار آنها قرار دهیم،‌ گفت: البته قول می‌دهیم که امسال مسائل فرهنگی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد و سالن‌های مناسبی در اختیار هنرمندان تئاتر قرار داده شود.

وی با تاکید به اینکه وقتی اندیشمندان عقب‌افتادگی و علل توسعه یک شهر را بررسی می‌کنند، علت‌های مختلفی را از جمله اقتصاد، سیاست و فرهنگ دخیل می‌دانند،‌ تصریح کرد: اصل و اساس توسعه یک کشور فرهنگ آن است به طوریکه اگر بخواهیم علت عقب‌افتادگی یک جامعه را بررسی کنیم حتماً یکی از دلایل برجسته این عقب‌افتادگی به موضوع فرهنگ ختم خواهد شد.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: البته موضوع فرهنگ در توسعه یک کشور و جامعه نیز اثرگذار است به طوریکه یکی از عوامل مهم برای رشد و توسعه جامعه محسوب می‌شود.

وی اذعان داشت: در بخش فرهنگی، هنر بیشترین اثر را روی جامعه خواهد داشت و از آنجایی که همه با هنر هفتگانه آشنایی کامل دارند، اثرات آن را در جامعه احساس می‌کنند.

قلی‌زاده در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس با بیان اینکه در تئاتر، بازیگران ارتباط مستقیم با مخاطب خود دارند،‌ افزود: ‌این ارتباط مستقیم نقش مهمی در اثرگذاری و ارتقای فرهنگی یک جامعه دارد.

وی اضافه کرد:‌ برای این ارتباط صمیمی و اثرگذاری مثبت در جامعه، باید فضاهای مناسبی برای نمایش هنرمندی هنرمندان و ارتقای فرهنگ یک جامعه ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز با تاکید به اینکه اگر فضای مناسبی در اختیار هنرمندان و بازیگران تئاتر قرار گیرد، قطعاً ظهور و بروز اثرات مثبت آن را در جامعه خواهیم دید،‌ گفت: محیط مناسب برای نمایش تئاتر می‌تواند احساس آرامش را در مخاطب نیز ایجاد کند و جاذبه بیشتری را برای استقبال هرچه بهتر از تئاتر در جامعه داشته باشد.

وی در ادامه موضوع و اهمیت آموزش شهروندی را مورد اشاره قرار داد و افزود: ‌اگر در حال حاضر با مشکلاتی از قبیل ترافیک، آلودگی هوا، ‌بصری، دوبل نگهداشتن خودروها و مواجهه با یکدیگر روبه‌رو هستیم، باید به موضوع آموزش شهروندی بیشتر توجه داشته باشیم.




دیدگاهتان را بنویسید