مرتضی شفیعی

طرح ارتقای سطح علمی اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح ارتقای سطح علمی اصحاب رسانه استان طی سال جاری خبر داد.

​مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: به دنبال تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منعقد کرده‌ایم؛ طرح ارتقای سطح علمی اصحاب رسانه استان طی سال جاری اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح؛ دوره و کارگاه‌های مختلف آموزشی در حوزه رسانه با رویکرد تخصصی از سوی کمیته آموزش خانه مطبوعات و رسانه های استان در طول سال ٩٨ اجرایی خواهد شد که اصلی‌ترین هدف طرح ارتقای سواد و دانش رسانه‌ای فعالان خبری استان است.

شفیعی با اشاره به این‌که در فاز نخست اجرای این طرح چندین دوره آموزشی طی روزها و هفته‌های آینده برگزار خواهد شد، گفت: طی روزهای ١٤ و ١٥ مرداد و در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار؛ دوره آموزشی تکمیلی روزنامه‌نگاری با حضور اصحاب رسانه شهرستان مرند برگزار می شود.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: شنبه هفته آینده ١٩ مرداد نیز کارگاه آموزشی «گونه‌شناسی جرائم سایبری در حوزه رسانه» با همکاری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) و معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که حضور عموم اصحاب رسانه استان و صاحبان کانال های خبری و اطلاع‌رسانی در این کارگاه آموزشی آزاد و رایگان است، افزود: این نشست علمی، تخصصی و کاربردی قرار است؛ ١٩ مرداد از ساعت ١٠ تا ١٢ در سالن جلسات شهرداری تبریز واقع در چهارراه ابوریحان برگزار شود.

شفیعی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی گرافیک و صفحه‌آرایی، اقتصاد رسانه، خبرنگار موبایلی و سوژه‌یابی نیز از سوی کمیته آموزش پیش‌بینی شده که به تصویب هیأت مدیره خانه مطبوعات استان رسیده و طی ماه‌های آینده برگزار خواهند شد.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی مقدماتی روزنامه‌نگاری در شهرهای کلیبر، آذرشهر و اسکو نیز در دستور کار قرار دارد که به ترتیب با حضور و تدریس اساتید برجسته بومی اجرایی می شوند.

وی در پایان از تعامل نزدیک و رویکرد حمایت‌گر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نسبت به برنامه‌های آموزشی خانه مطبوعات و رسانه‌های استان در راستای ارتقای سطح علمی فعالان خبری استان تشکر کرد.




دیدگاهتان را بنویسید