جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران

فراخوان بیستمین جشنواره تئاتر استان قزوین

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در راستای سیاست های راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در سال حمایت از تولیدات داخلی با تاکید معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت متبوع، جشنواره های تئاتر استانی،مروری بر فعالیت ها و تولیدات سالیانه ,در رصد اجراهای عمومی گروهای نمایشی در عرصه هنرتئاتر بوده و هست ، برگزاری این جشنواره ها همواره بر تبلور ،تداوم و تثبیت این جایگاه پر اهمیت تاکید داشته و خواهد بود.

همچون سالیان گذشته ، جشنواره های تئاتر استانی توسط ادارات کل و انجمن هنرهای نمایشی با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می گردد.

الف: شرایط عمومی برگزاری:

١. بخش رقابتی(مسابقه)جشنواره که برگزیدگان آن نهایتا پس از مرحله ارزیابی و انتخاب به جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد.صرفا اختصاص به آثار ایرانی دارد.

٢. جشنواره به جز بخش رقابتی(مسابقه) می تواند به تشخیص دبیر جشنواره و با شورای سیاست گذاری میزبان آثار نمایشی در بخش هایی همچون، میهمان، ویژه، خیابانی، جنبی، و… باشد.

٣. جشنواره تئاتر استانی صرفا به آثار نمایشی تولید شده هنرمندان استان که اجرای عموم آنها به اتمام رسیده است تعلق دارد،لذا گروه هایی که در حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره استانی گذشته و تا قبل از برگزاری جشنواره استانی سال ٩٧ آثار خود را تولید و به اجرای عموم در آورده اند،میتوانند متقاضی حضور در این جشنواره باشند.

٤. در جشنواره تئاتر استانی صرفا آثار صحنه ای انتخاب و مورد داوری قرار خواهند گرفت.

٥. ارائه و تحویل مجوز کتبی نویسنده ، ناشر و مترجم برای اجرای عموم و شرکت در جشنواره تئاتر استانی از سوی کارگردان و گروه متقاضی به دبیرخانه جشنواره الزامی است.

٦. با توجه به بند الف – ٣  بدیهی است که جشنواره ی تئاتر استانی مرحله انتخاب متن نخواهد داشت و این امر در فرایند اجرای عمومی آثار توسط شورای ارزشیابی و نظارت انجام شده است.

٧. چنانچه در هر مرحله در انتخاب آثار ، مقایرتی با بند های ذکر شده در فراخوان شاهد گردد،ستاد برگزاری ، اداره کل و هنرهای نمایشی مختار است از ادامه حضور گروه نمایشی در مراحل بعدی جلوگیری بعمل آورد.

ب: شرایط حضور و چگونگی انتخاب آثار:

١. تمامی گروه های نمایشی متقاضی که اجرای عموم خود را به اتمام رسانده اند ، می بایست فرم درخواست (فرم شماره ١ ) را تکمیل و به دبیرخانه ارائه دهند تا تقاضای ایشان ثبت گردد.

٢. هر گروه متقاضی سه حلقه لوح فشرده در فرمت Player DVD فیلم تئاترخود را که در حین اجرای عموم اقدام به ضبط اثر خود کرده را به پیوست فرم درخواست به دبیرخانه تئاتر استان تحویل دهند.

تبصره: کارگردانان محترم در هنگام تنظیم و ارائه فرم مذکور دقت لازم را به عمل آورند،زیرا این فرم ها، ملاک برنامه ریزی های بعدی خواهد بود و هیچگونه تغییری در نام نمایش، بازیگران و عوامل، پس از اتمام جشنواره تئاتر استان امکان پذیر نخواهد بود.

زمان برگزاری جشنواره:

١. جشنواره تئاتر استانی در محدوده زمانی ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ لغایت ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ هر شهرستان قزوین برگزار میگردد.

٢. با توجه به شیوه نامه برگزاری جشنواره تئاتر استانها- سال ٩٧ و مفاد این فراخوان ، گروه ھای نمایشی استان که علاقمند به حضور در جشنواره می باشند با تکمیل و ارسال مدارک درخواستی تا پایان وقت اداری ۱ شهریور ۱۳۹۷ به دبیرخانه ، آمادگی خود را جھت حضور در جشنواره تئاتر استانی اعلام نمایند.

مدارک مورد نیاز:

١. تکمیل فرم شماره یک

٢. مجوز کتبی نویسنده

٣. خلاصه سوابق هنری متقاضی (کارگردان)در یک صفحه A٤ تایپ شده

٤. یک قطعه عکس پرسنلی از کارگردان

٥. خلاصه نمایش در یک صفحه A٤ تایپ شده

٦. مستندات اجرای عمومی (شامل: پوستر، بروشور، مجوز شورای ارشیابی و نظارت، پنج قطعه عکس از اجرا)

٧. سه نسخه(لوح فشرده) در فرمت Player DVD

آدرس دبیرخانه: قزوین، میدان میرعماد، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد شماره تلفن: ٣٣٥٢٩٠٠_٠٢٨٣

انجمن هنرهای نمایشی ایران- شعبه استان قزوین دبیرخانه بیستمین جشنواره تئاتر استان قزوین

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید