فریدون بابایی اقدم هنر را مولد شغل و توسعه اقتصادی دانست

فریدون بابایی اقدم هنر را مولد شغل و توسعه اقتصادی دانست

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز بر فعال شدن بخش هنری قوی که به فعالیت های تجاری تحرک دهد، باعث جذب توریست شده و توسعه اقتصادی بوجود بیاورد.

به گزارش تبریزآرت، فریدون بابایی اقدم در بازدید از دانشگاه هنر بر لزوم حفظ جایگاه هنر از طریق حمایت ویژه از هنرمندان تاکید کرد.

وی تاکید کرد: جایگاه هنر تبریز در جهان شاخص و منحصر به فرد بوده و از همین رو توجه به اساتید و بزرگان این عرصه در ارتقا و حفظ اصالت هنری تبریز موثر است.

وی افزود: این شهر مهد هنرهایی چون، نقاشی، نگارگری، مینیاتور و بسیاری از هنری های دیگر به شمار می آید. بر این اساس شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز باید برنامه های خوبی در راستای حفظ و ارتقا جایگاه این هنرهای اصیل پیش بینی کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز دارای ظرفیتهای مناسبی در حوزه های مختلف هنری است و باید با توجه به وجود این پتانسیل ها در تبریز از مجموع این ظرفیتها بهره لازم را ببرد.

وی ادامه داد: ما باید در همه عرصه ها همچون اقتصاد، فرهنگ و هنر به دارایی های خودمان تکیه کنیم و از ظرفیت های شهرمان بهره گیری کنیم.

رییس کمیسیون شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تشکر ازفعالیت ها و نوآوری های دانشگاه هنر اسلامی تبریز و تاثیرات آموزشی این مجموعه در کل کشورافزود: این دانشگاه با عرضه محصولات تولیدی هنرجویان خود در غالب برپایی نمایشگاه و یا با ایجاد امکان بازدید از فضای دانشگاه به عنوان یک مکان تاریخی و ملی، میتواند نقش اقتصادی و آموزشی خود را موثرتر و پربارتر ایفا کند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از شهروندان تبریزی هم از وجود گنجینه ی گرانقدری همچون دانشگاه هنر اسلامی تبریز، بی اطلاع اند و این امر بخودی بخود باعث دیده نشدن این مجموعه ی تاریخی توسط گردشگران نیز می شود.

بابایی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود، هنر را مولد شغل و توسعه اقتصادی دانست.

وی ادامه داد: یک بخش هنری قوی می‌تواند در بخش تجارت فعال شده و به فعالیت‌های تجاری تحرک دهد، باعث جذب توریست شده و توسعه اقتصادی بوجود بیاورد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز هنر را باعث مورد استقبال قرار گرفتن، پر جنب و جوش شدن و مطلوب گشتن اجتماعات معرفی کرد و ادامه داد: مکان ها و اتفاق های هنری همانند آهن‌ربایی است که نه تنها هنرمندان بلکه خانواده ها، مسافران و مشاغل را جذب خود می کنند و طبیعی است که اگر فضای خلاقانه برای مخاطب جذاب باشد می‌تواند در روند اقتصاد تاثیر مثبت بگذارد.

وی همچنین با اشاره به دیگر فواید هنر اظهار داشت: هنر با انتقال ویژگی های منحصربه‌فرد فرهنگی و سنت‌های هر منطقه به نسل های بعدی، حافظ فرهنگ و میراث آن است.

بابایی اقدم گفت: همۀ این کارها باعث ایجاد مشاغل جدید برای افراد، اتحاد و قوی شدن اجتماعات مردمی، نفوذ در احیای رونق محلی و در کنار هم بودن اقشار مختلف می شود و همۀ اینها نیازمند حمایت قوی از طرف بخش های دولتی، نهادهای مرتبط و مسئولان امر خواهد بود.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید