سام جبارزاده | Sam Jabbarzadeh

معرفی هنرمند: سام جبارزاده

سام جبارزاده متولد بهمن ماه ۱۳۷۲ تبریز.

سام جبار زاده در بیوگرافی خود می نویسد:
سال ۱۳۷۲ در خانواده ای گرم و صمیمی و در دنیای رنگارنگ چشم گشودم.
از وقتی که خودم را شناخته ام یادم می آید که همراه پدر به دنبال خواهرم میرفتیم آن زمان خواهرم کلاس نقاشی می رفت اسم استاد همیشه در خانه ی ما گفته می شد و نام آقای اکبری در ذهنم همیشه مطرح بود. هر وقت به دنبال خواهرم می رفتیم چند ساعتی پدرم مشغول حرف زدن با استاد می شدند و من از نشستن روی صندلی قرمز چوبی با بالشت سبزش حوصله ام سر میرفت، شروع به بازی کردن با رنگ های روغنی روی پالت می کردم و انگشت های رنگی ام را زیر میز چوبی استادم می مالیدم.

خلاقیت برایم دنیای کشف نشده ای بود، آرزوی بچه گانه ام این بود که تا روزی بزرگ شوم و همراه خواهرم به آن آتلیه بروم تا اینکه چندین سال گذشت و من هم وارد دنیای وسیع هنر گردیدم. هنوز هم بوی رنگ روغن یکی از خاطره های زیبای دنیای بچگی ام است. چند سالی در کنار استادم آموخته و پرورده شدم، سبک کارهایم عمدتا انتزاعی بودند زیرا زیاد در دنیایم به سنت ها و محدودیت های هنری پایبند نیستم، خلاقیت حد و مرز نمی شناسد پایان آن دوره، مترادف با اثر بخشی استاد در باروری روح خلاقیت من بود. در آن دوران حتی حین بازیهای کودکانه در کوچه، سنگ های رنگ برنگ و اشیای دور ریخته نظر مرا جلب می کرد و آنها را به خانه می آوردم و از آنها آثاری را خلق می کردم و به آنها جان تازه می دادم و روحی زیبا به آنها می بخشیدم. با وجود مخالفت مادرم با جمع کردن اشیای دور ریخته هیچ وقت از این کار منصرف نشدم زیرا فقط نیاز به آفریدن، آفریدن و آفریدن داشتم. تا بدانجا که بدون آفرینش هر اثر هنری، حتی راه نفس نیز برایم بسته می شود. سال ها گذشت مثل کبوتری که برای کشف دنیای جدید لانه را ترک کرد، من آتلیه را برای کشف هنرهای جدید ترک کردم. در ۱۰ سالگیم به مدت ۲ سال در منبت کاری بصورت حرفه ای فعالیت کردم، در ۱۲ سالگی به مدت ۶ سال به نواختن ویولن پرداختم و در ۱۸ سالگی در تالار سینما قدس تبریز همراه با ارکستر مجلسی تبریز روی صحنه رفتم. فعالیت هنر موسیقی خود را در ساز دف در گروه دف نوازان تاوریژ ادامه دادم ۱۳۹۰ وارد دانشگاه شده و رشته زندگی ام را انتخاب کردم، معماری یعنی خلق فضا، و این خلاقیت یکی از هدیه های خداوند بود برای من. همراه با تحصیلات، در یک شرکت معماری خصوصی فعالیت کاری ام را شروع کردم با همکاری هم گروهی هایم برنده جایزه مسابقه طراحی ورودی بافت تاریخی تبریز شدم، سپس تصمیمی گرفته و شرکت خودم را تاسیس کردم.

۱۳۹۵ تحصیلاتم را در رشته کارشناسی ارشد معماری داخلی شروع کردم، در این راستا به هنر گرافیک در دنیای دیجیتال پرداختم و مطالعات و فعالیت خودم را در زمینه ی گرافیک محیطی در معماری داخلی آغاز کردم و مقاله گرافیک، محیط و معماری را در روزنامه پیام ساختمان منتشر کردم. اینگونه شد که فعالیتم را در زمینه هنر میکس مدیا شروع کردم، هنر های تاریخی ایران مثل: مینا کاری، کاشی کاری، تناسبات طلایی هنر های اسلامی، مینیاتورهای شاهنامه و سایر هنر های سنتی را با هنر گرافیکی مدرن تلفیق دادم.

در واقع هنر میکس مدیا یک هنر ترکیبیست، ترکیبی از تمامی تصویرها، تاریخ، خط و هر چیز دیگری که در هم آمیخته است که آثار خلق شده نقش خود را تنها بصورت یک تابلو ایفا نمی کنند، بلکه بعد از چاپ با قرار گرفتن در فضای داخلی و روی دیوار شخصیتی خاص به خود گرفته و فضای محیط را دگرگون می کند، در حقیقت میکس مدیا فراتر از یک تابلو است.

ID Instagram: samjabbarzadeh

سام جبارزاده | Sam Jabbarzadeh

.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید