نمایشگاه و فروش آثار نقاشی تخفیف دار ۱۰۰ هزار تومانی

رواج و توسعه‌ی فروش آثار هنری جامعه نیاز به بسترسازی دارد. این اتفاق نیز ممکن نخواهد بود جز به یاری و همراهی هنرمندان عزیز شهرمان. چه اینکه هنر و هنرمند جزء جدایی‌ناپذیر یک جامعه هستند.

فروش آثار ۱۰۰ هزار تومانی شاید ابتدا برای بیننده و هنرمند عجیب باشد و تصور شود آثار موجود از سطح و ارزش هنری بالایی برخوردار نیستند؛ اما حقیقتا اکثر آثار به نمایش درآمده حتی ده‌ها برابر قیمت فروش را دارا می‌باشند.

سوال: چرا این قدر ارزان قیمت؟!
قیمت های نجومی ارائه شده برای برخی آثار، گه‌گاه نقاشی را به عنوان یک کالای لوکس جلوه داده است و هر مخاطبی جرأت و توان خرید آثار ا نداشته و رفته رفته فرهنگ خرید آثار هنری به فراموشی سپرده می‌شود. و اتفاق خوب، یعنی توسعه و فروش و فعال‌سازی چرخه‌‌ی مالی در حوزه هنر نیاز به آگاهی و همراهی دارد. این جریان و ادامه‌ی آن با همراهی شما شهروندان هنردوست با هنرمندان ممکن خواهد بود. زمانی خواهد رسید که هنرمند با قیمت‌گذاری واقعی آثار خود خواهد توانست اقتصاد هنر را در این شهر و کشور فعال کرده و آثار خود را به قیمت واقعی برچسب گذاری و به فروش برساند.
ما با هم توان این را خواهیم داشت.
شروع این‌کار نیز به مجاهدت هنرمندان نیاز دارد، از تمامی هنرمندانی که این جریان را همراهی کرده‌اند و موسسه تخفیفان که برای اولین بار در تبریز به شکل‌گیری این حرکت دست یاری دراز کرد نهایت سپاس را دارم.

با هم باشیم چون بسیاریم.
سارا نخعی/ سی‌ام دی‌ماه نود و شش

همچنین در قسمتی از این نمایشگاه به قلم مهدی حمیدی شفیق چنین آمده است:
من هر از چندگاهی در کانال شخصی ام در مورد دوستانی می نویسم از اهالی هنر، فعالین مدنی، روزنامه نگار، نویسنده و این اقشار که به واقع در اصل باید آنها را اقشار ضعیف جامعه نامید.

بیشتر آنها را از نزدیک می شناسم با نوع نگاه و بینش سیاسی و اجتماعی اشان آشنا هستم و هر بار که به پست هم می خوریم از سختی هایی که دارند و داریم صحبت می کنیم. همه آنها مثل من اهالی این شهرند، تبریز که خیلی ها با دبدبه و کبکبه آن را “شهر اولین ها” می نامند، اما همه آنها مثل من که پایی در فعالیت های اجتماعی، هنری، ادبی دارند خوب می دانند که چه قدر این شهر با این عنوان پرطمطراق که از گذشته آن را یدک می کشد فاصله دارد.

یکی از همین افراد که بسیار برای او و کارهایی که می کند و دغدغه ای که دارد احترام قائل هستم سارا نخعی است مدیر اولین گالری بخش خصوصی تبریز که به معنای واقعی گالری است؛ گالری کیاوش. کمابیش می دانم دارد چه زحماتی را متحمل می شود که این گالری را که از هیچ گونه حمایت دولتی و حتی غیردولتی برخوردار نیست سرپا نگه دارد آن هم در این تبریز که کمتر مسئولی را سراغ دارم که از اهمیت این حوزه آگاه باشند.

در طی نزدیک به ۲ سال گذشته که از تاسیس این گالری می گذرد، سارا توانسته برنامه هایی مختلف و البته متفاوت را در گالری برگزار کند، بسیاری از صداها، تصاویر یا هنرمندانی را که نمی توانستیم در فضاهای رسمی و دولتی ببینیم در این گالری می بینیم و می شنویم و آثارشان به نمایش در می آید.

این گالری خانه همه ماهایی ست که دغدغه تقویت جامعه مدنی، فرهنگ و هنر تبریز را داریم، خانه همه ماهایی که نمی خواهیم تسلیم تک صدایی بشویم و دوست داریم تا رنگ ها، صداها و تصاویر و آدم هایی را ببینیم که در فضاهای رسمی آنها را نادیده می گیرند و ما همه در این خانه سهیم هستیم؛
آدرس این خانه را به یاد بسپارید؛ این “۱۳” عدد خوش شانسی تبریز است!

زمان برگزاری نمایشگاه: ۳ الی ۸ بهمن ماه ۱۳۹۶
ساعات بازدید: ۱۵ الی ۱۹
مکان: تبریز، خیابان امام خمینی، نرسیده به چهارراه منصور، کوچه سیدزاده، پلاک ۱۳




دیدگاهتان را بنویسید