هنرمندان آذربایجانی جوایز سوگواره‌های عاشورایی عکس هیأت را به خود اختصاص دادند

همزمان با آئین اختتامیه ششمین دوره سوگواره‌های عاشورایی عکس هیأت هنرمندان آذربایجان جوایز این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

در این آئین در بخش عکاسی از بین ۷۰۰۰ عکس ارسالی، “پرویز گلی زاده”  با عکسی از هیئت زنجیرزنان حضرت ابوالفضل(ع) روستای بهل از  شهرستان اهربه عنوان نفر اول و  معصومه فریبرزی با عکسی از هیئت زنجیرزنان حضرت ابوالفضل (ع)  روستای بهل شهرستان اهر به عنوان نفر دوم شناخته شدند.

همچنین رضا فلاحی مطلق از مراغه در بخش ویژه (عکسهای قدیمی) صاحب رتبه ‌ی برتر شد.

در بخشی از این مراسم سیدعباس میرهاشمی یکی از داوران بخش عکس با بیان اینکه حرکتهایی مانند سوگواره‌های عاشورایی کاملا دلی است گفت: در این سوگواره ها استمرار، کار بسیار سنگینی است و برکتش از جای دیگر است و امیدوارم به زندگی همه دست‌اندرکاران ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم در حوزه عاشورا و سوگواره با عنوان و تیتر عاشورا ورود پیدا کنیم و ریشه های عاشورا را نشناسیم بیان ما بیان رسا نخواهد بود.

وی با بیان اینکه دانه دانه عکس ها و رد قلمها و فعالیتهایمان می‌تواند اثرگذار باشد به شرط اینکه ریشه‌ها را بشناسیم، اظهار داشت: وقتی با موضوع هیأت وارد می شویم باید مبانی آن را هم بشناسیم تا این تفکرات و قلمها در کنار هم قرار گرفتنشان به عمق جان مخاطب نفوذ پیدا کند.

میرهاشمی با اشاره به اینکه برای هیأت معانی مختلفی بکار می‌برند، گفت: خیلی حیف است اگر ما فعالیت کنیم و این دو را باهم زنجیر نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر خودمان عمق نگرفته باشیم نمی‌توانیم وارد عمق بشویم تصریح کرد: عمق بخشیدن نفوذ را بیشتر و کاراتر می کند و مانای آن به شناخت ما بستگی دارد.

گفتنی است در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر ،تندیس و جایزه هر بخش از نفرات برتر  تجلیل شد. همچنین کمک هزینه هایی به هیئت های برگزیده اهدا شد.

جلسه داوری بخش عکس این سوگواره در روز دوشنبه، ٢٠ آذر ماه در تهران با حضور سید عباس میرهاشمی، بهزاد پروین‌قدس، فرهاد سلیمانی، حسن قائدی و سعید فرجی در گروه عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بنیاد روایت فتح برگزار گردیده بود.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید