پنجمین نشست تخصصی در زمینه آواز در موسیقی با عنوان ” آیین آواز” با موضوع “مناجات خوانی”

 سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از برگزاری پنجمین نشست تخصصی در زمینه آواز در موسیقی با عنوان “آیین آواز” خبر داد.

به گزارش تبریزآرت به نقل از مهر، سید مهدی سیدین نیا در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: پنجمین نشست تخصصی ” آیین آواز” به طور ویژه به مناسبت ماه مبارک رمضان، با موضوع ” مناجات خوانی” برگزار می شود.

وی ادامه داد: آیین آواز فوق با سخنرانی و مناجات خوانی آقایان حسن کرمانی و بهمن پورباقری برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین در این نشست تخصصی حاج محمد حسین بهروزی، فرشید بزرگی، حاج مهدی محمدزاده و رسول رهرو به آواز خوانی مناجات خواهند پرداخت.

سیدین نیا با اشاره به اینکه مناجات و مناجات خوانی یک سبقه و سابقه کهن در فرهنگ ایران دارد، گفت: مناجات با خداوند یک هنر کهن بشری است و در ایران هم سابقه بسیار کهنی دارد.

وی اضافه کرد: با احیا و زنده نگه داشتن مناجات خوانی های رمضان، جوان‌های ما به سمت معنویت ترغیب می‌شوند، لذا امروز باید اهمیتی ویژه به این هنر کهن بدهیم و زمینه رشد و شکوفایی مجدد آن را فراهم آوریم.

سیدین نیا خاطر نشان کرد: پنجمین نشست تخصصی «آیین آواز» روز دوشنبه ۷ خرداد ماه سال جاری راس ساعت ۱۷ در سالن شماره ۲ پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار می شود.

وی در پایان با بیان اینکه این برنامه به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان برگزار خواهد شد، گفت: حضور برای عموم علاقمندان در پنجمین نشست تخصصی آیین آواز، آزاد است.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید