محمد محمدپور

کنگره علمی وهنری “میرعلی تبریزی” برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری کنگره علمی و هنری “میرعلی تبریزی” – واضع خط نستعلیق – در تبریز خبر داد.

محمدپور، هدف از برگزاری این کنگره را ترویج هنر خوشنویسی و فرهنگ اسلامی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری، ایجاد انگیزه و رقابت سازنده بین هنرمندان، تبادل تجربیات مفید و ارزنده بین خوشنویسان کشور، ایجاد زمینه برای علاقه‌مندی جوانان به هنر، ارج گذاری به مفاخر و هنرمندان و شناسایی و معرفی استعدادهای هنری در این عرصه عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت:‌ این کنگره در دو بخش علمی و هنری برگزار می شود که بخش علمی پذیرای مقالات علمی در قالب محورهایی شامل؛ میرعلی تبریزی واضع خط نستعلیق و شاگردان و رهروان او، خط نستعلیق و هویت ایرانی – اسلامی، تبریز خاستگاه خط نستعلیق و بزرگان نستعلیق نویس تأثیرگذار تبریزی، مفاخر نستعلیق نویس ایران و جهان، زیبائی شناسی خط نستعلیق و خوشنویسی مکتب تبریز است.

وی افزود: همچنین در بخش مقالات علمی، هر شرکت کننده مجاز به ارسال حداکثر دو مقاله بوده و مقالات بایستی دارای چکیده، مقدمه، متن و نتیجه گیری باشد و مرجع نویسی درون متن و فهرست منابع به صورت علمی درج شده باشد.

محمدپور، آخرین مهلت دریافت مقالات را بیستم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ عنوان کرد و گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را تا تاریخ یاد شده از طریق سایت انجمن به آدرس www.miralitabrizi.ir ارسال نمایند.

وی گفت: بخش هنری این کنگره شامل بخش رقابتی و بخش کارگاهی است، که بخش رقابتی شامل دریافت آثار منظوم و منثور خوشنویسی به خط زیبای نستعلیق و نقاشی خط در مورد اشعار و مطالبی است که در رابطه با میرعلی تبریزی سروده و گفته شده است و بخش کارگاهی به صورت دعوتی و با حضور هنرمندان خوشنویس دارای مدرک فوق ممتاز و ممتاز داخل استان برگزار خواهد شد.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید