محمد محمدپور

عکاسی ثبت و ضبط مصور تاریخ است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین معرفی نفرات برتر هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز گفت: عکاسی ثبت و ضبط مصور تاریخ است.

محمد محمدپور” در آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز اظهار داشت: سالهاست که میلاد باسعادت این امام رئوف و بضعه‌ی پیغمبر (ع) فرصتی را فراهم آورده تا عاشقان و دلدادگان حضرتش در رشته‌های مختلف هنری طبع خویش را بیازمایند و آثاری ماندگار با محوریت فرهنگ رضوی خلق نمایند.

وی افزود: هنر مقوله‌ای است برای بیان مفاهیم الهی، اندیشه های والای انسانی، معنویت و ارزش‌های متعالی زیبایی شناسانه، در فطرت انسان که طالب کمال است به ودیعه نهاده شده است و تاثیرگذاری و ارزشمندی آن در طول تاریخ بر کسی پوشیده نیست.

وی،‌در ادامه با اشاره به روند رو به رتعالی فرهنگ و هنر در جامعه گفت: جریان فرهنگ و هنر در استان ما با شتاب در حرکت است و مسیر خود را پیدا کرده و هنرمندان و اصحاب فرهنگ در طی این مسیر با قدرت و قوت نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: در کشور ما نهضتی شروع شده و باوری شکل گرفته که براساس این باور فرهنگ و هنر،‌اساس و شالوده توسعه و تعالی جامعه است و می‌بایست این باور با تدبیر متولیان فرهنگی در اذهان عموم مردم نهادینه شود.

محمدپور تاکید کرد: اگر طالب جامعه‌‌ای آرام و رو به تعالی هستیم می‌بایست هنر را د ر زندگی روزمره جریان بخشیم و فرهنگ و هنر در زوایای مختلف زندگی ما بروز و ظهور یابد.

وی به درخشش هنرمندان استان در رشته‌های مختلف هنری اشاره کرد و گفت: پیشکسوتان ما در رشته عکاسی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به خوبی می درخشند و ما نیز این تلاش‌ها را ارج می نهیم.

محمدپور ، عکاسی را هنری نافذ خواند که به واسطه‌ی آن تاریخ به شکل مصور به ثبت می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین با اشاره به لزوم تکریم پیشکسوتان رشته‌های مختلف هنری گفت: سبک زندگی اسلامی و ایرانی ایجاب می‌کند که ما بزرگان را تکریم کنیم و این رویکرد موجب می‌شود تا جوانان بدانند که هنرمندان و آنان که عمر خود را صرف تعالی فرهنگ و هنر می‌کنند مورد تکریم‌اند.

وی در پایان شرط استمرار رویدادهای فرهنگی و هنری را اثربخشی و اجرای باکیفیت آنها عنوان کرد و گفت: زنگ جشنواره نهم عکس رضوی از امروز نواخته می‌شود و فعالیتهای این جشنواره از امروز آغاز خواهد شد.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید