نمایش "سرود صدهزار افلیای عاشق" بعد از تبریز در ازمیر

نمایش “سرود صدهزار افلیای عاشق” بعد از تبریز در ازمیر

به گزارش تئاتر آذربایجان شرقی، نمایش “سرود صدهزار افلیای عاشق” به نویسندگی “قطب الدین صادقی” و کارگردانی “علی فتوحی” در فستیوال بین المللی تئاتر ازمیر ترکیه به صحنه می رود.

این نمایش با بازی میترا آهور و آهنگسازی مسعود محمدیان پیش از این در فستیوال بین المللی تئاتر ایتوس آنکارا به روی صحنه رفته و به عنوان سفیر صلح و دوستی از این گروه تقدیر شده بود.براساس این گزارش، نمایش “سرود صدهزار افلیای عاشق” کاری از گروه گروه نمایش آینا به نمایندگی از کشور جمهوری اسلامی ایران در فستیوال بین المللی ازمیر ترکیه حضور خواهد یافت.این فستیوال با حضور کشورهایی مانند انگلستان، ایتالیا، صربستان، آلمان، ترکیه و ایران از ۱۶ آبان ماه برگزار خواهد شد.

نمایش “سرود صدهزار افلیای عاشق” داستان مویه های یک بازیگر زن در عملیات انفال (جنایت و کشتار کردهای عراق در دوران حکومت صدام حسین) است که تمام خانواده و گروه تئاتر و دوستانش به قتل رسیده اند. او تحت تاثیر نمایش هملت و شکنجه ها و تجاوز و جنگ در وضع روحی آشفته به سر می برد.

علی فتوحی کارگردان نمایش “سرود صدهزار افلیای عاشق” متولد ۱۳۵۴ تبریز و فارغ التحصیل رشته کارگردانی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هنر و معماری تهران، مدرس تئاتر و عضو هییت مدیره انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز است.

وی فعالیت تئاتری از سال ۱۳۷۳ آغاز کرده و کارگردانی آثاری چون: اتاق آیینه، مریخی ها، آوا، مراسمی برای یک دوست، همه عطرهای عربستان، تانگوی تخم مرغ داغ، ترانه های تلخ تارا، کلفتها، خطوط مدادی و چندین اثر خیابانی و صحنه ای دیگر و بازی در چندین اثر تلویزیونی و صحنه ای را در کارنامه خود دارد.

قطب‌الدین صادقی نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، مترجم، کارگردان تئاتر، استاد دانشگاه، بازیگر سینما، تلویزیون و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران است.

وی در سال ۱۳۵۴ مدرک کارشناسی خود را در رشته هنرهای نمایشی، از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت نمود؛ سپس جهت ادامه تحصیل عازم فرانسه شد و توانست در دانشگاه سوربن پاریس، دوره کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته هنرهای نمایشی به پایان ببرد. پس از پایان تحصیلات در سال ۱۳۶۴ به ایران بازگشت و در کنار تدریس در دانشگاه‌های مختلف، به فعالیت های هنری و ادبی پرداخت.

از عمده فعالیت های صادقی می‌توان به تألیف ۵۰ نمایشنامه، کارگردانی ۵۲ تئاتر و چندین فیلم کوتاه، ترجمه ۱۸ کتاب و بازی در فیلم و سریال‌های مشهوری همچون کیف انگلیسی، کلاه پهلوی و معمای شاه اشاره کرد.

سایر عوامل این نمایش ، آهنگساز مسعود محمدیان و هانیه پورتقی: آوا، نگین اجدادی: دف، دستیار کارگردان رامین بوستانی، طراح صحنه یاسین عباسعلی نژاد، روابط عمومی مهرداد خردمند طراح نور کوروش صفایی هستند.

این نمایش جهت آمادگی بیشتر برای حضور در این فستیوال از ۲۸ مهر تا ۱۱ آبان ساعت ۱۸ در پلاتو استاد قبه زرین تئاتر شهر تبریز به صحنه می رود.

نمایش "سرود صدهزار افلیای عاشق" بعد از تبریز در ازمیر

زمان : ۲۸ مهر ماه لغایت ۱۱ آبان ۱۳۹۷
ساعت: ساعت ۱۸
مکان: تئاتر شهر تبریز، پلاتو استاد قبه زرین



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید