اکران و بررسی ۱۱ فیلم کوتاه تولیدی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز

با حضور پیروز کلانتری، فیلمساز شاخص مسائل شهری، جمعی از مستندسازان تبریز و علاقمندان حوزه سینما، ۱۱ فیلم کوتاه تولیدی توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، اکران، و در قالب ویژه‌برنامه «نیم‌نگاه» نقد و بررسی شد.

فیلم های کوتاه شهروندی، با همکاری خانه سینمای مستند تبریز تولید شده و تلاش کرده چالش‌های زندگی شهری و رفتارهای مثبت و منفی شهروندان را با بهره گیری از عنصر هنر، و در فضایی واقعی و بی تعارف بازگو کند.

حجت‌الاسلام حمیدی معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز و حسین آذرنیا مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز در این برنامه، با اشاره به گستردگی و تنوع چالش های زندگی شهری، بر لزوم بهره‌گیری از زبان هنر در بررسی معضلات شهری تاکید کردند.

در ادامه نیز، آثار ارائه شده، مورد بررسی و تحلیل جمعی از منتقدان قرار گرفت.

ترافیک، رفتارهای شهروندی، حمل‌ونقل، ترافیک، محیط زیست شهری، خدمات و ایمنی شهری، از محورهای کلی این ۱۱ فیلم است.
ایده پردازان این ۱۱ فیلم، سعی کرده اند به دور از نگاه غامض و پیچیده، معضلات شهر را مطرح کنند.
آثار اکران‌شده، با حضور پیروز کلانتری، مستندساز صاحبنام مسائل شهری و جمعی از فعالان عرصه فیلم مستند استان، اکران و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

حجم کم و مدت زمان بسیار کوتاه فیلم ها، از ویژگی هایی است که با توجه به ظرفیت های امروز فضای مجازی، می تواند منجربه انتشار فراگیر فیلم ها و افزایش تاثیرگذاری آثار شود.

۱۱ فیلم ویژه‌برنامه «نیم‌نگاه» با اتکا به قابلیت های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری، تولید شده و از حیث استفاده بهینه از منابع سازمانی و افزایش بهره وری فرهنگی، حایز اهمیت است.




دیدگاهتان را بنویسید