حل معضلات شهری، نیازمند بهره‌گیری از زبان پویای هنر است

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز اظهار داشت: زبان هنر، در پاره‌ای از مواقع، تاثیر بیشتری از دستگاه‌های اجرایی دارد و می‌تواند در کاهش معضلات و چالش‌های شهر، نقش‌آفرین باشد.

حسین آذرنیا در ویژه‌‌برنامه «نیم‌نگاه» سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز ترافیک، پسماند، محیط زیست شهری، مباحث خدماتی، آلودگی هوا، ایمنی و ده‌ها چالش مشابه، به عادت رفتاری شهر و شهروندان تبدیل شده و حل هر یک از این معضلات نیز، جز با زبان پویای هنر، متصور نیست.

وی با اشاره به این که هنرمندان و مدیران برنامه‌های خدمتگزاری شهر، در برخی مواقع، دغدغه‌های مشترک دارند، تصریح کرد: این دغدغه‌ها به قدری عمیق است که در صورت انعکاس هنری، دل هر مخاطبی را به درد می‌آورد.

آذرنیا یادآور شد: وقتی در پایان اکران یک فیلم موفق در یک سینمای تازه‌تاسیس، شاهد انباشت زباله‌ ‌خوراکی‌ها در سالن سینما هستیم، باید قبول کنیم مشکلات‌مان تنها با تقویت زیرساخت‌ها نمی‌تواند رفع شود و باید در حوزه رفتارهای شهروندی، برنامه‌ریزی اساسی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، با بیان این‌که به این‌که مطالبات و نیازهای شهر، محدود به حوزه وظایف شهرداری نیست، گفت: سازمان فرهنگی و هنری، به عنوان بازوی اجرایی شهرداری تبریز در حوزه‌های فکری و نرم‌افزاری، مصمم است قابلیت‌های هنری خود را در خدمت ارتقای آرامش و کیفیت زندگی شهری کند.

وی با اشاره به این‌که ویژه‌برنامه «نیم‌نگاه» در همین راستا با همکاری خانه سینمای مستند تبریز، طراحی شده‌است، افزود: با توجه به کمبود فرصت‌ها و حوصله محدود مخاطب، نیازمند «کم‌گویی و گزیده‌گویی» هستیم و امیدواریم فیلم‌های کوتاه تولید شده که تماماً با همت عوامل هنری سازمان فرهنگی و هنری تولید شده، ایده‌ای کارساز در حوزه مسائل شهری باشد.

گفتنی است در ویژه‌برنامه نیم‌نگاه، ۱۱ فیلم از آثار مستند تولیدی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، در حوزه چالش‌و معضلات شهری، با حضور جمعی از فعالان سینمای مستند به اکران رسیده و در معرض نقد و بررسی قرار گرفت.




دیدگاهتان را بنویسید