فیلمساز مستند، همواره در حال ارتباط و دیالوگ با شهر است

فیلمساز مستند، همواره در حال ارتباط و دیالوگ با شهر است

عضو انجمن مستندسازان کشور و فیلمساز شاخص حوزه مسایل شهری با اشاره به رابطه مستند ساز با شهر گفت: این رابطه همچون رابطه شهر و شهروند بوده بطوریکه فیلمساز مستند شهری، همواره در حال ارتباط و دیالوگ با شهر است.

پیروز کلانتری، در ویژه‌‌برنامه «نیم‌نگاه» سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز اظهار داشت: آثار ارائه شده در فیم های کوتاه شهروندی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، آثاری است که تولید انبوه نشده اند، شرایط تلویزیونی ندارند، فیلم جشنواره ای و هنری هم نیستند؛ بلکه بر اساس هدفگذاری مشخصی تولید شده‌اند و باید آن ها را در کارکرد ویژه خود ببینیم و بررسی کنیم.

کارگردان «تهران، چند درجه ریشتر» افزود: به شخصه، به آثار مشابهی که در آیتم های روزمره تلوزیونی پخش می شود، زیاد خوشبین نیستم و معتقدم این آثار بیشتر در پی برون‌ریزی آسیب ها بوده و چندان هم ماندگار نیستند. عضو انجمن مستندسازان کشور و فیلمساز شاخص حوزه مسایل شهری، برنامه ریزی، هدفگذاری محققانه، ایجاد تنوع و ایجاد چالش را از جمله ضرورت هایی دانست که باید در این گونه آثار مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در این گونه آثار صرفا گروه حرفه ای نمی‌تواند موفق باشد، بلکه گروهی موفق است که باور و دغدغه مسائل اجتماعی و شهری عمیق تری دارد.

کارگردان فیلم «در خیابان‌های ناتمام» با اشاره به تغییرات دائمی شهر گفت: شهر دائما در حال تغییر است و اگر ما به عنوان شهروند یا مستندساز این تغییرات را درک نکنیم، از معضلات و مشکلات شهری عقب خواهیم افتاد.

پیروز کلانتری تصریح کرد: آثار ارائه شده دراین اکران، تلاش ارزشمندی برای ایجاد موفقیت مستند در شهر داشته و این رویکرد در صورت اسمترار، دوره آزمون و خطای خود را با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت.
گفتنی است در ویژه‌برنامه نیم‌نگاه، ۱۱ فیلم از آثار مستند تولیدی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، در حوزه چالش‌و معضلات شهری، با حضور جمعی از فعالان سینمای مستند به اکران رسیده و در معرض نقد و بررسی قرار گرفت.




دیدگاهتان را بنویسید