تدوین سند تحول کانون های فرهنگی هنری مساجد

تدوین سند تحول کانون های فرهنگی هنری مساجد

حجت الاسلام ارزانی گفت: سند تحول کانون های فرهنگی هنری مساجد با آسیب‌شناسی فعالیت ۲۵ سال گذشته این مجموعه مبنای حرکت آتی این کانون ها است.

حجت الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، در شواری اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در هیچ استانی به اندازه آذربایجان‌شرقی و تبریز علامه، عالم فرهیخته، فاضل، شاعر، فرهیخته و نخبه ندارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این‌که تبریز مهد پرورش فرزانگان است، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ آمارهای موجود امن‌ترین استان کشور و به لحاظ آسیب های اجتماعی با کمترین معضلات روبه‌رو است. این امر نشان از عمق دین‌مداری و باورهای مذهبی مردم این دیار از کشورمان دارد.

حجت الاسلام ارزانی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح رویکرد اصلی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پرداخت و با اشاره به تصویب اساسنامه جدید این نهاد گفت: کانون های فرهنگی هنری به عنوان بازوی فرهنگی هنری امام جماعت در مساجد حضور و فعالیت دارند.

وی با بیان این به دنبال پرهیز از موازی‌کاری در فعالیت های مسجدی هستیم، افزود: اولویت‌های کاری کانون های فرهنگی هنری مساجد با تعامل و هماهنگی با دیگر نهادهای فعال در مساجد همچون بسیج، انجمن های اسلامی، اوقاف و تبلیغات اسلامی تعریف می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین سند تحول کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و ادامه داد: این سند با آسیب‌شناسی فعالیت ٢٥ سال گذشته؛ مبنای حرکت آتی کانون های فرهنگی و هنری کشور است.

حجت الاسلام ارزانی با بیان این‌که سیاست‌گذاری فرهنگی به عنوان یک علم و تخصص شناخته می شود، افزود: سند تحول با حضور متخصصان این عرصه و با حضور پیشکسوتان فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد تدوین شده و می تواند به عنوان الگویی تمام عیار و شاخصی مهم در زمینه فعالیت های مسجدی معرفی شود.

گفتنی است، در ادامه این نشست دبیران منطقه‌ای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به ارایه گزارشی از وضعیت، مشکلات، چالش‌ها و فرصت های پیش روی کانون های فرهنگی هنری استان پرداختند.




دیدگاهتان را بنویسید