تهران و باکو آماده ثبت مشترک آثار و اسناد تاریخی هستند

تهران و باکو آماده ثبت مشترک آثار و اسناد تاریخی هستند

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای شرکت در هفته فرهنگی ایران، ظهر سه‌شنبه وارد باکو شده است.

وی پس از ملاقات با ایلهام علی اف، در خصوص نتایج این دیدار گفت: هر دو طرف اتفاق نظر داشتیم که با تکیه بر فرهنگ، می‌توانیم روابط را پویاتر بسازیم.

صالحی در ادامه افزود: در این دیدار بر همکاری دو کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی شامل سینما، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی، کتاب و نشر تأکید شد.

همچنین در این دیدار بر همکاری دو کشور در ثبت مشترک آثار و اسناد تاریخی تأکید شد. وی با اشاره به اینکه هفته‌های فرهنگی می‌تواند افق دو کشور را به همدیگر نزدیک‌تر از پیش بکند، اظهار داشت: امسال همزمان با برگزاری هفته فرهنگی، شاهد اعلام تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام و نخجوان به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بودیم که این دو اتفاق می‌تواند مناسبات دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را در یک افق جدیدی به هم نزدیک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است در این سفر علاوه بر دیدار و گفت‌و‌گو با وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان، در برنامه‌های هفته فرهنگی ایران شامل اجرای کنسرت ملی ایران، نمایش فیلم حضرت محمد(ص) و نمایش اعضای گروه تئاتر کشورمان در باکو نیز شرکت و سخنرانی کند. بازدید از مراکز فرهنگی و اماکن زیارتی از دیگر برنامه‌های صالحی در طول این سفر پنج روزه خواهد بود.




دیدگاهتان را بنویسید