محمد محمدپور

ثبت جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در تقویم برنامه‌های هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌‌شرقی از ثبت جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در تقویم برنامه‌های هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.

محمد محمدپور در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران که در سالن میرزا جعفر قراجه داغی مجتمع فرهنگی و هنری اهر برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در تقویم برنامه‌های هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی به ثبت رسیده و هدف از این جشنواره تأثیرگذاری در ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌های هنری علی‌الخصوص تئاتر است.

وی افزود: ما انتظار داریم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران بتواند تئاتر اهر را که سابقه ارزشمند و پیشینه‌ای قدرتمند دارد را در خود احیاء کند و به‌ نوعی امید می‌رود این جشنواره در ارتقاء تئاتر اهر مؤثر واقع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ” تئاتر” رسانه‌ی مهم و اثرگذاری در کشور است، گفت: از دیگر انتظارات از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران این است که بتواند ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این منطقه که منطقه‌ خیزش مردان بزرگی در عرصه‌های مختلف از ایران اسلامی بوده را به ایرانیان و جهانیان معرفی کند.

محمدپور اضافه کرد: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران این توانایی را دارد که شخصیت‌ها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه را معرفی نماید.

وی ادامه داد: هنرمندان تئاتر ما باید احساس کنند که جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در کارهایشان مؤثر واقع‌ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: نگاه ما به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران علی‌رغم محدودیت‌های منابع مالی تغییر نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه مساعدت‌های مالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و وزارت ارشاد به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران ادامه می‌یابد، ابراز داشت: امیدواریم ظرفیت‌های شهرستانی برای تأمین هزینه‌های این جشنواره به کار گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تجلیل از پیشکسوتان عرصه تئاتر آقایان خسرو پایاب و علی‌اکبر بالاگر در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران اقدام شایسته‌ای است و در واقع تکریم پیشکسوتان، جوانان را به فعالیت جدی در این عرصه ترغیب می‌کند.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید