حضور طلایی هنرمندان جوان نگارگر در جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان

حضور طلایی هنرمندان جوان نگارگر در جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان

هنرمند نگارگر تبریزی حضور هنرمندان جوان نگارگر را در بیست و پنجمین دوره از جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، طلایی و با قدرت عنوان کرد.

“رحیم عظیمی” هنرمند نگارگر تبریزی در بازدید از کارگاههای جشنواره هنرهای تجسمی گفت: برگزاری این رویداد بزرگ هنری در تبریز، فرصتی مغتنم برای ایجاد تعامل و همفکری بین جوانان هنرمند کشور است، چراکه جوانان این مرز و بوم فکری خلاق و نوآور دارند و می توانند با اشتراک گذاری تجربه های خود به ایده های جدیدی دست یابند.

وی با اشاره به کیفیت مطلوب آثار شرکت کنندگان در رشته نگارگری، ادامه داد: طی بازدید از کارگاه رشته نگارگری در روز نخست این جشنواره با جوانان خوش فکر و هنرمندی مواجه شدم که با آثاری زیبا و قوی در این دوره حضور پیدا کردند، این رشته که متشکل از بخش تذهیب، مینیاتور و گل و مرغ است در این دوره هنرمندانی در بخش گل و مرغ و تذهیب دارد که با طراحی های منحصربفردی کار خود را آغاز کرده اند.

عظیمی با اشاره به اینکه حضور هنرمندان بخش تذهیب در این دوره از جشنواره پر رنگ تر است، افزود: در این دوره از جشنواره شاهد حضور پر رنگ هنرمندان در بخش تذهیب هستیم، طرح های اولیه هنرمندان بسیار ظریف و دقیق است، می توان گفت که این رشته بی بدیل هنری جایگاه خود را در میان جوانان به خوبی پیدا کرده است، اما در این میان نقش بخش مینیاتور نسبت به سایر بخش ها کم رنگ تر بود، انتظار می رفت که جوانان از هنر پیشینیان خود بیشتر حمایت می کردند.

نگارگر تبریزی با بیان اینکه برگزاری جشنواره هایی اینچنین و حضور هنرمندان در این محافل سبب رشد فکری و ارتقا سطح کیفی آثار هنری می شود، اظهار کرد: حضور هنرمندان، بخصوص جوانان در جشنواره های هنری سبب تشریک مساعی و ایده پردازی به واسطه اشتراک تجارب می شود که در این راستا رشته های هنری دوامی بیشتر خواهند یافت.

وی با بیان اینکه، ترکیب بندی رنگ ها و انسجام طرح ها در نگارگری از مهم ترین شاخص هایی است که در داوری آثار، حائز اهمیت است، ادامه داد: در این رشته هنری ترکیب رنگ های متنوع و همسوسازی آن با طرح و همچنین قلم گیری اهمیت ویژه ای دارد که طرح را منسجم می سازد، از اینرو هنرمندان باید به ترکیب رنگ های متنوع و همینطور انسجام طرح ها با هم توجه بیشتری داشته باشند.

عظیمی در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه ویژه به رشته نگارگری در تبریز، اظهار کرد: با توجه به اینکه تبریز پایتخت نگارگری ایران است و مکتب نخست و دوم این هنر بی بدیل را به عرصه هنر کشور عرضه داشته است، می بایست به این رشته هنری در شهر فرهنگی تبریز جانی تازه بخشید، چراکه ظرفیت های جوانان این منطقه بسیار بالا بوده و باید به آن ها توجه کرد.

گفتنی است بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان از بیست و ششم تا سی‌ام مردادماه جاری در تبریز در حال برگزاری است.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید