رویداد تبریز ٢٠١٨ فرصتی برای تجلی جشنواره سراسری عکس رضوی در بین گردشگران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست اعضای شورای سیاستگزاری جشنواره سراسری عکس رضوی، گفت:‌ رویداد تبریز ٢٠١٨ که در آن تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام مطرح است، فرصت مناسبی برای تجلی این جشنواره در بین گردشگران جهان اسلام است.

“محمد محمدپور” با اشاره به تدارک برنامه‌های مختلف در افق تبریز ٢٠١٨ اظهار کرد: با توجه به پیشتازی فرهنگی شهر تبریز، مدیران و مجریان جشنواره سراسری عکس رضوی باید با استفاده از تجربه گرانسنگ هفت دوره پیشین، هشتمین دور برگزاری را در یک سطح مطلوب و ارتقا یافته مورد توجه قرار دهند.

وی افزود:‌ جشنواره سراسری عکس رضوی با توجه به فرهنگ غنی مردم ایران توانسته جایگاه مقبولی در بین هنرمندان داشته باشد و پس از هفت دوره  برگزاری، امروز به جایگاه مناسبی در تقویم فرهنگی کشور دست یافته و به یک رویداد مهم و سالانه هنری تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره ظرفیت‌های گردشگری استان آذربایجان‌شرقی و تبریز ابراز کرد: استان آذربایجان‌شرقی مجموعه گسترده‌ای از جاذبه‌های گردشگری است و در طول تاریخ مورد توجه گردشگران بوده و  قطعاً می‌توان به بهانه تبریز ٢٠١٨ این جشنواره را در سطحی شایسته و درخور برگزار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه جشنواره عکس رضوی برکات فراوانی  برای استان و جامعه هنری دارد، تصریح کرد: با توجه به زیرساختهای هنر عکاسی در استان امیدواریم سال به سال شاهد ارتقا و بالندگی بیش از پیش این جشنواره از لحظ ساختاری و محتوایی باشیم به نحوی که جشنواره هم به لحاظ محتوایی پیام های غنی‌تری ارائه و انتقال  دهد و هم به لحاظ فنی و ساختاری تاثیر مثبتی بر روی جامعه عکاسی داشته باشد.

محمدپور با اشاره به اینکه این جشنواره فرصت خوبی برای شناسایی و پرورش استعدادهای جوانان در این عرصه و نیز امکان ظهور و بروز برای عکاسان توانمند را به وجود می‌آورد، گفت: انجمن هنر عکاسی گامهای مهمی در بحث استعدادیابی از جوانان برداشته، اما ما به این بسنده نمی‌کنیم و معتقدیم در کنار فعالیتهای حرفه‌‌ای فعالیتهای آماتور نیز مورد توجه قرار گرفته و با ایجاد اعتماد به نفس در جوانان تازه‌کار استعدادهای بالقوه بالفعل شوند.

وی بحث داوری را یکی از مهمترین مقوله های جشنواره عنوان کرد و گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا از پتانسیل هنری استان و اساتیدی حوزه‌ی عکاسی استان که از جایگاه فرااستانی و فرامرزی برخرودارند بیشتر بهره ببریم.

وی همچنین خواستار معرفی شاخص‌ها و مولفه‌های تعریف شده برای داوری جشنواره شد و گفت: با معرفی مولفه‌های داوری درواقع نقاط ضعف و قوت شرکت کنندگان در جشنواره مشخص شده و موجب ایجاد انگیزه برای حضور در دوره های بعدیبرای هنرمندان می‌شود.

گفتنی است هشتمین دوره جشنواره سراسری عکس رضوی سال ٩٧ در تبریز برگزار می‌شود.




دیدگاهتان را بنویسید