زنگ پروین اعتصامی در مدارس تبریز نواخته شد

زنگ پروین اعتصامی در مدارس تبریز نواخته شد

زنگ پروین اعتصامی در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی بزرگداشت آن شاعر بلندآوازه ایران زمین در مدارس تبریز نواخته شد.

به گزارش تبریزآرت به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره بین المللی پروین اعتصامی، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در آئین نواختن زنگ پروین اعتصامی که همزمان با مدارس سراسر استان در دبیرستان نمونه پروین اعتصامی تبریز نیز برگزار شد، اظهار داشت: پروین اعتصامی نماد زن تحول گرا و تحول آفرین ایرانی است.

وی با بیان این‌که ابعاد شخصیتی این شاعر فرهیخته برای همه مردان و زنان و علاقه مندان فرهنگ و ادب ایران و جهان بی نظیر است، خاطرنشان کرد: آثار این شاعر توانمند نه تنها در داخل ایران بلکه در فرامرزهای کشور شناخته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید با پیروی از سنت حسنه ایرانیان از بزرگان خود تکریم کنیم، یادآوری کرد: تجلیل از مفاخر، بزرگان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌؛ چشم انداز روشنی برای آینده جوانان رقم می زند.

محمدپور ادامه داد: برای استمرار جریان فرهنگی نیاز به واکاوی ثروت های فرهنگی و هنری خود داریم و تبیین این ذخایر به روح و جان ما طراوت می بخشد. برای سربلندی کشور و رشد و توسعه جامعه باید اقیانوس بیکران شعر و ادب ایران زمین را خوب بشناسیم و آن را تبیین کنیم.

همچنین ابوالفضل علیمحمدی، دبیر علمی جشنواره بین المللی پروین اعتصامی و مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌ در سخنانی اظهار داشت: پروین اعتصامی مادر ادب و ادبیات ایران است و روایتگر صادق روحیات ویژه دختران و زنان ایرانی است.

رییس انجمن ادبی تبریز با بیان اینکه گویا پروین خلق شده بود که روحیه ممتاز زن ایرانی را به نمایش بگذارد، افزود: وی در جوانی جزو نوابغ بود و از کودکی از منابع کتابخانه ای پدرش ( اعتصام الملک) بهره مند شد.

علیمحمدی افزود: جشنواره بین المللی پروین اعتصامی با هدف بزرگداشت و آشنایی با الگوهای ملموس فرهنگی و هنری جامعه برگزار می شود تا افراد جامعه با قرار گرفتن در چنین فضاهایی بتواند با الگوهای فرهنگی، هنری، ادبی و علمی خود بیش از گذشته آشنا شود.

بنابر این گزارش، در پایان این مراسم زنگ پروین اعتصامی در این دبیرستان نواخته شد و تعدادی از دانش‌آموزان و معلمان به قرائت اشعاری از اختر چرخ ادب ایران زمین پرداختند.

گفتنی است، جشنواره بین المللی پروین اعتصامی به همت انجمن ادبی تبریز و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، بنیاد پژوهشی شهریار، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تبریز، صدا و سیمای مرکز استان و دانشگاه تبریز طی روزهای ٢٤ و ٢٥ اسفند در سالن پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.

منبع: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی




دیدگاهتان را بنویسید