مرمت مسجد تاریخی کریم خان تبریز در مراحل پایانی قرار دارد

مرمت مسجد تاریخی کریم خان تبریز در مراحل پایانی قرار دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از تدوام مراحل مرمتی مسجد تاریخی کریم خان تبریز خبر داد و گفت: مراحل مرمت و بازسازی این مسجد تاریخی در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش تبریزآرت، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در خصوص مراحل تکمیلی مرمت این مسجد تاریخی، اظهار کرد: مسجد کریم خان یکی از مهم‌ترین مساجد تاریخی تبریز است که در بافت تاریخی شهر قرار گرفته و طی چند سال اخیر مراحل مرمت آن همزمان با اجرای پروژه قطار شهری اجرا می شود.

وی گفت: مرمت نماهای جانبی مسجد، مرمت طاقها و ستون‌های داخلی مسجد، بازسازی ورودی و هشتی و کفش کن مسجد، سبک سازی پشت بام و ساماندهی پشت بام به صورت امانی با همکاری هیئت امنا مسجد از جمله عملیات مرمتی انجام شده طی مراحل گذشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه با اشاره به مستمر بودن مراحل مرمتی این مسجد تاریخی طی چندین ساله گذشته گفت: قسمت اعظمی از عملیات مرمتی این مسجد در سال ۱۳۹۶ با اعتباری بالغ ۳۰۰ میلیون تومان انجام شد و در سال جاری نیز به منظور تکمیل فرآیند پروژه مرمتی مسجد کریمخان، مراحل تکمیل تاسیسات مکانیکی، کف سازی داخلی مسجد با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیون تومان در حال انجام است.

آبدار در پایان با بیان اینکه مراحل مرمت و بازسازی این مسجد تاریخی در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: سال آینده با اجرای بخش دیگری از مراحل اعم از کف سازی حیاط و اجرای دیوار محوطه مسجد و همچنین اجرای حوض سنگی در حیاط مسجد، مرمت این مسجد تاریخی به پایان خواهد رسید.

“مسجد كریم‌خان” یکی از مساجد تاریخی مهم تبریز با قدمت دوره قاجار است که بافت تاریخی، چهارراه شهید بهشتی تبریز واقع شده، این اثر در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۸۳ با شماره ثبت ۱۱۱۵۶ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.




دیدگاهتان را بنویسید