فراخوان پانزدهمین جشنواره شعر کوثر مرند منتشر شد

فراخوان پانزدهمین جشنواره شعر کوثر مرند منتشر شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند از انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای شعر کوثر خبر داد.

به گزارش تبریزآرت، منطقه آذربایجان شرقی، مهران فرجی با بیان این مطلب اظهار کرد: پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای شعر کوثر مرند با هدف شناساندن ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به ویژه حضرت فاطمه (س) و پاسداشت مقام والای شهادت و فرهنگ مقاومت، گرامیداشت پدیدآورندگان آثار فاخر ادبی در زمینه سیره‌ی آسمانی ائمه اطهار (ع) و شناسایی استعدادهای جوان در دو بخش شعر فارسی و ترکی آذری برگزار می شود.

فراخوان پانزدهمین جشنواره شعر کوثر مرند منتشر شد

وی موضوع بخش ویژه‌ی این جشنواره را ابعاد شخصیتی و توصیف مقام و منزلت والای حضرت فاطمه زهراء (س) و بانوان ذکر شده در قرآن کریم و معصومین (س)، توصیف مقام رفیع مادر، منزلت زن و موضوع آزاد عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار زنان در جامعه و همچنین شخصیت متعالی حضرت زهرا (س) گفت: زن، همواره نقشی بی بدیلی در شکل گیری انسانیت داشته و در دین مبین اسلام، آیات و مفاهیم قرآن کریم از زنانی نام برده شده است که در تبیین و انتقال آموزه‌های الهی نقشی غیر قابل انکار دارند و سخن گفتن از شخصیتی که دارای عظمتی ویژه و پرورشی نمونه و حضوری همه جانبه در تمام جهات انسانیت دارد، تحسین و تعظیم جهانی را به همراه خود می‌آورد.

فرجی تصریح کرد: اصحاب قلم و شاعران نیز در طول تاریخ و با تاثیر پذیری از این شخصیت والای دین مبین اسلام آثاری از خود بر جای گذاشته‌اند که برای همیشه در تاریخ ثبت شده و انتقال دهنده آن کمالات به نسل‌های آتی هستند و بر همین اساس این اداره با هدف گام نهادن در جهت تحقق اهداف یاد شده، پانزدهمین جشنواره شعر کوثر مرند را در گستره‌ی شمالغرب کشور برگزار می‌کند.

وی آخرین مهلت ثبت نام اینترنتی و ارسال آثار به این جشنواره را ٢٨ بهمن ماه سال جاری و زمان برگزاری جشنواره را هفتم اسفند ماه عنوان کرد.

جشنواره یاد شده ویژه شاعران شمال غرب کشور و ساکن استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و همدان بوده و اشعار ارسالی تنها به صورت اینترنتی و از طریق سایت اداره فرهنگ و ارشاداسلامی مرند به نشانیmarand.farhang.gov.ir دریافت خواهد شد.

پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای شعر کوثر مرند با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، فرمانداری ویژه شهرستان مرند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند، انجمن ادبی استاد شهریار مرند، اداره آموزش و پرورش مرند، شهرداری و شورای اسلامی شهر مرند، سپاه ناحیه مقاومت بسیج، فرماندهی نیروی انتظامی مرند، بسیج هنرمندان، هتل کاروانسرای یام و موسسه فرهنگی و هنری ناقوس مرند برگزار می‌شود.




دیدگاهتان را بنویسید