مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان معرفی شد

مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه هیئت مدیره و مدیرعامل قبلی و جدید بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان با حضور مسئولان استان های شمال غرب کشور برگزار شد.

در مراسمی که با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان و جمعی دیگر از مسئولان و شخصیت‌های علمی و ادبی استان های شمال غرب کشور برگزار شد، مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان معرفی و از مدیرعامل سابق این بنیاد تجلیل شد.

در این مراسم ضمن تکریم ابوالفضل علیمحمدی مدیرعامل سابق بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان، جواد شریف نژاد به عنوان مدیر عامل جدید این بنیاد معرفی شد.

مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان در این مراسم طی سخنانی گفت: با توجه به سبقه و ظرفیت های منطقه آذربایحان و تاثیر آن بر کشورهای منطقه، باید توان بنیاد برای استفاده از این اشتراکات به کار گرفته شود.

شریف نژاد از منطقه آذربایجان با عنوان لابراتوار تاریخ یاد و خاطر نشان کرد: بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان نیز در نگاه مسئولان عالی و استانی به عنوان اتاق فکر فرهنگ و اندیشه محسوب می شود و باید از این قابلیت برای عزتمندی منطقه و تبدیل تهدیدهای فرهنگی به فرصت استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان محل مفاهمه و گفتگو برای تولید فکر و اندیشه است و این ظرفیت باید در هیات مدیره جدید با اجتناب از نگاه های سیاسی و جهت دار تنها معطوف به معرفی ظرفیت های منطقه و تداوم مسیر طی شده از زمان تاسیس بنیاد در چهار سال گذشته شود.

شریف نژاد در پایان با اشاره به اولویت های خود در سمت مدیرعامل بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان گفت: ضمن استمرار اقدامات قبلی بنیاد، اهدافی چون ایجاد واحدها و شعبات با همکاری دانشگاه ها و موسسات آموزشی بویژه در مراکز استانی، تدوین راهبردهای کوتاه، میان و بلند مدت برای تبدیل بنیاد به نهاد تحقیقاتی، حرکت بنیاد به سمت مرکز علمی و تشکیل کتابخانه تخصصی و مرجع و تدوین کتب آموزش زبان و ادبیات ترکی با همکاری آموزش و پرورش را دنبال خواهیم کرد.

علیمحمدی مدیرعامل سابق بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان نیز در این مراسم اظهار داشت: چهار سال ابتدای فعالیت بنیاد را باید به منزله دوره تاسیس در نظر گرفت که با وجود دشواری های بسیار، اقدامات ارزشمندی چون تدوین و انتشار کتاب شیوه خط و فرهنگ املایی ترکی آذربایجانی، برگزاری نشست ها و مراسم های مختلف از جمله بزرگداشت استاد شهریار، همایش پروین اعتصامی، شمس تبریزی و … نیز در این برهه انجام شد و دوره جدید نیز مرحله تثبیت بنیاد به عنوان نهادی مرجع است و امیدواریم در پایان این دوره نیز بنیاد به الگویی نمونه در سطح کشور و منطقه تبدیل شود.




دیدگاهتان را بنویسید