یک هنرمند نقاش: برپایی اکسپو، شخصیت هنری یک شهر است

ناصر ملکی خوشرفتار: برپایی اکسپو، شخصیت هنری یک شهر است

یک هنرمند نقاش برپایی نمایشگاه‌ فروش آثار هنری در تبریز را بسیار باارزش دانست و افزود: برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها شخصیت هنری یک شهر است، اما نوع برگزاری اکسپو بسیار مهم بوده و اهمیت دارد که نمایشگاه فروش در کجا، چگونه و توسط  چه کسانی برگزار شود.
ناصر ملکی خوشرفتار، با اشاره به اهمیت خرید و فروش آثار هنری و با بیان این‌که تمامی سازمان‌ها و شهرداری‌های دنیا اولویت اول‌شان “خرید آثار هنری” است، افزود: این موضوع به قدری اهمیت دارد که در راستای فضاسازی و زیباسازی در شهر برلین، بنرهایی از آثار نقاشی بر دیوارها آویخته می شود.
این هنرمند به وضعیت اقتصاد هنر در تبریز نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه سال‌هاست که با این موضوع کلنجار می رویم و خوشبختانه در دهه ۹۰ دغدغه‌ها در این رابطه زیاد شده است.
او با بیان این‌که اساتید هنری گذشته (دهه‌ی ۳۰ و ۴۰) هیچگونه اقدام و فعالیتی در مورد خرید و فروش آثار هنری نکردند و این موضوع به تدریج به هنرستان‌های ما رسیده است، ادامه داد: متاسفانه در آن زمان هیچ آموزش و فعالیتی در مورد تجارت آثار هنری اعمال نشده تا مردم به خرید آثار هنری و هنرمندان به فروش آثار هنری خود در تبریز عادت کنند.
این گالری‌دار با بیان این‌که در دهه ۹۰ و به ویژه از سال ۹۳ تاکنون فعالیت های گالری ها و تعداد گالری‌ها افزایش یافته است، گفت: باید در رابطه با توسعه‌ی اقتصاد هنر و رونق در حوزه خرید و فروش آثار هنری، هنرمندان و به ویژه هنرمندان دهه ۵۰ و ۶۰ تلاش کرده و با ادارات و موسسات دولتی هماهنگ شوند.
در ادامه با بیان این‌که صنعت فرش در تبریز جایگاه خاصی دارد و می تواند یکی از عوامل رکود تجارت آثار هنری هم باشد، اظهار داشت: در این رابطه باید ارگان های دولتی و حتی بخش‌ خصوصی نیز تا حد توان خود از آثار هنری خریداری کنند.
ناصر ملکی خوشرفتار در ادامه گفت: از هنرمندان و برگزار کنندگان اکسپو خواهش داریم که آثار هنری توسط گالری‌داران در اکسپو شرکت داده شود چرا که این موضوع سطح نمایشگاه را نیز ارتقا می دهد.
ناصر ملکی خوشرفتار به مدت ۲۷ سال است که در حوزه “نقاشی” هنرنمایی می‌کند، وی گالری‌دار آثار نقاشی و مجسمه نیز می باشد.
 سومین دوره آرت اکسپوی تبریز (فروش آثار هنری) توسط موسسه شمس تبریزی و با مشارکت مجتمع تجاری و تفریحی لاله پارک، شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رشته‌های “نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و عکس” از ۲۴ الی ۲۸ آبان ماه سال‌جاری در هتل کایا لاله پارک برگزار می شود.


محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید