بهره برداری از ١٠ سینما در آذربایجان‌شرقی

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی ١٠ سینما در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

علی محرمی گفت: در حال حاضر ١٢ سالن سینما در شهرستانهای تبریز، اهر، بناب، مراغه، مرند، شبستر و میانه فعال است که روز پنجشنبه ١٠ سینمای دیگر در شهرستان های تبریز، ملکان و عجب‌شیر به سینماهای استان افزوده می‌شود.

وی افزود: مراسم راه اندازی و بهره برداری از این سینماها طی آئینی روز پنجشنبه با حضور دکتر مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌‌شرقی، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی کشور و فعالان عرصه فیلم و سینمای استان روز پنجشنبه ٢٤ اسفندماه ساعت ٩ صبح در پردیس سینمایی ستاره‌باران راه‌اندازی خواهد شد.

محرمی گفت: راه‌اندازی سینماهای یاد شده در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه و به منظور بهره‌مندی آحاد مردم استان از تولیدات سینمایی است.

وی تاکید کرد: نقش و تاثیر زبان سینما بر فرهنگ جوامع از دیرباز تا کنون مقوله انکار ناپذیری بوده و همواره در طول سالیان فرهنگ های مختلف برای تبلیغ خود از ابزار مختلفی همچون سینما بهره گرفته و با یکدیگر به رقابت پرداخته اند و در این میان تبریز اولین شهری است که خورشید سینمای ایران از آن طلوع کرده است.

براساس این گزارش آیین راه‌اندازی ده سینمای جدید در استان روز پنج‌شنبه ٢٤ اسفندماه ساعت ٩ صبح در پردیس سینمایی مجتمع تجاری ستاره باران برگزار خواهد شد




دیدگاهتان را بنویسید