سفر ۳۰۰هزار گردشگر خارجی به تبریز در سال جاری

 رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از حضور بالغ بر ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی در تبریز در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش تبریزآرت علی اصغر مونسان عصر امروز در آیین استقبال از رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ که با حضور مردم، مسئولان و تعدادی از سفرای کشورهای اسلامی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه صنعت گردشگری اقتصاد سوم جهان است و راه خود را با شتاب زیاد ادامه می‌دهد اظهار کرد: با رشد فزاینده فناوری، پیش‌بینی می‌شود که بسیاری از بخش‌های اقتصادی شاهد تغییرات فراوان شود ولی پایداری رشد اقتصاد بخش گردشگری تداوم می‌یابد.

4976tabrizart

وی با بیان اینکه “بر اساس آمارهای جهانی، بیش از ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون گردشگر در دنیا داریم” افزود:  به‌ازای هر گردشگر ۱۵۰۰ دلار می‌تواند تحول بزرگ اقتصادی ایجاد کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه‌یافته بیش از ۵۰ درصد بیکاری را با این بخش حل کرده و بخش مهمی از توسعه اقتصادی است تصریح کرد: یکی از مزیت‌های گردشگری ایجاد اشتغال با سرمایه گذاری حداقلی است که در ایران رقم سرمایه گذاری برای هر شغل، بین ۴۰  تا ۵۰ میلیون است که در صنایع، این رقم بین ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان است.

معاون رئیس جمهور با اظهار اینکه به‌ازای هر ۱۱ شغل در دنیا ۱ شغل مربوط به گردشگری است ابراز داشت: گردشگری در ایران هم برای درآمد و ایجاد اشتغال اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی اشتغال ۱ میلیونی دارد و ۵ میلیون از این حوزه ارتزاق می‌کنند خاطرنشان کرد: ۲ میلیون شغل در زنجیره گردشگری اشتغال داریم و یکی از بخش‌های مهم و زودبازده و ارزان برای ایجاد اشتغال است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با تأکید بر اینکه مسیر گردشگری میانبر توسعه کشور است گفت: امروزه گردشگری رقیب اقتصاد نفتی است که این حوزه جایگزین قوی برای نفت محسوب می‌شود.

مونسان با ابراز اینکه “برای توسعه کشور در افق ۱۴۰۴ باید ۲۰ میلیون گردشگر با درآمد ۲۵ میلیارد دلار داشته باشیم”، ادامه داد: امروزه ۵  میلیون گردشگر ورودی به کشور داریم و باید این هدف بزرگ را محقق و به اقتصاد و اشتغال کشور کمک کنیم.

وی با بیان اینکه “ایران دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و… است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم” افزود: کشورهای همجوار با کمتر از دارایی‌های ما گردشگران زیادی را جذب کرده‌اند که ما نباید از این حوزه عقب بیفتیم.

معاون رئیس جمهور با تأکید به اینکه انتخاب تبریز برای پایتخت گردشگری ۲۰۱۸ بر پایه داشته‌های غنی فرهنگی و تاریخی و اجتماعی این خطه است ادامه داد:  آذربایجان شرقی جزو ۵ استان بر‌تر کشور در جذب گردشگر است که از ابتدای امسال بیش از ۳۰۰ هزار با رشد ۶درصدی گردشگر خارجی وارد تبریز شده است.

وی با اشاره به اینکه در تبریز ۱۸۰۰ اثر ملی به ثبت رسیده است که داشته ارزشمندی برای بهره‌مندی در گردشگری است خاطرنشان کرد:  باید تبریز به‌عنوان مقصد مهم گردشگری در کشور شناخته شود.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید