ششمین دوره جشنواره سراسری پستو دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود

به گزارش تبریزآرت، ششمین دوره جشنواره سراسری پستو در بخش های داستان کوتاه، نمایشنامه نویسی و شعر در سه بخش آزاد، کلاسیک و ترانه برگزار می شود.

جشنواره پستو از رویداد های مهم فرهنگی دانشگاه های سراسری کشور به شمار می آید و هر ساله دانشجویان مشتاق می توانند آثار خود را برای این جشنواره ارسال کنند. مهلت ارسال آثار از ۱ اسفند الی ۲۰ اسفند ۱۳۹۶و اختتامیه جشنواره فروردین۱۳۹۷ است. از برگزیدگان هر بخش تقدیر شده و جوایز نفیسی اهدا می گردد. شرکت در این جشنواره برای تمامی دانشجویان، آزاد است.

 

مجموعه کانون‌‌های فرهنگی دانشگاه علم و صنعت ایران مفتخر است تا در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ با هدف معرفی و حمایت از نویسندگان و شاعران مستعد و دانشجوی این دیار ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی سراسریِ ادبی_دانشجوییِ «پستو» را در سه حوزه‌ی داستان کوتاه، شعر _در سه بخش کلاسیک، آزاد و ترانه‌سرایی_ و نمایشنامه‌نویسی برگزار ‌کند. در شرایطی که سیاست‌گذاری‌های کلان به سمتی پیش می‌رود تا هر چه بیش‌ از پیش فضای حاکم بر دانشگاه‌ها از روحیه غیرتخصصی خالی شود نه تنها فقدان لطافت هنر و اصالت ادب گریبان‌گیر بسیاری از دانشگاه‌های امروز شده است بلکه نادیده‌گرفته‌شدن نبوغ و ایده‌پردازی‌ نسل جوان ماحصل تک‌بعدی کردن و انحصارگرایی‌ در خط‌دهی‌های اعمالی خواهد بود. این امر خود بی‌شک به خمودی و رکود بنیاد‌ی می‌انجامد که بناست تا چرخ صنعت و اقتصاد یک کشور را بچرخاند.
این در حالی‌ست که بهره‌گیری از زبان گویای ادبیات(شعر و داستان) در راستای اعتلای فضای فرهنگی دانشگا‌ه‌ها، یکی از ضرورت‌های انکارناپذیری است که متأسفانه تا به امروز آن‌گونه که درخور است مورد توجه جدّی‌ِ هنرمندان و اصحاب قلم قرار نگرفته، و پرورش و اشاعه‌ی آن در فضای دانشگاهی در زیر سایه‌ی بی‌توجهی‌ها فروگذاشته شده‌است.
در این میان «پستو» نهالی‌ست کوچک. و با آن‌که امسال، تنها به استقبال ششمین بهارش می‌رود؛ توانسته است در این کویرِ فعالیت‌های ادبی_هنری و به اعتبار مخاطبینِ روز‌افزونش و آثار ارزنده‌ی آنها، خود را به یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگیِ دانشجویی مبدل کند. درختی که امید می‌رود با رشد و تعالی خود، به بالندگی هرچه بیشتر عرصه‌ی شعر و ادب دانشگاه‌، بیفزاید.

تمامی آثار باید به صورت فایل word و با قلم b nazanin و اندازه ۱۴ باشند.

داستان کوتاه
– سقف تعداد کلمات: ۴۵۰۰ کلمه
– حداکثر تعداد آثار: ۳ اثر

شعر
– جشنواره در سه بخش کلاسیک، آزاد و ترانه برگزار می‌شود.
– هر شاعر فقط در یک بخش می‌تواند شرکت کند.
– حداکثر تعداد آثار: ۳ اثر

نمایش‌نامه
– تنها یک اثر برای این بخش جشنواره پذیرفته خواهد شد.
– در دو بخش نگاه نو و مجال نو
نگاه نو برای علاقمندان به نمایشنامه نویسی ،ارتقای فن قلم و تماشای تئاتر از دریچه نگاه آنان.
مجال نو فرصتی برای به چالش کشیدن قلم نمایشنامه نویسان و تقدیر از تلاشی که در این عرصه دارند.( شرکت در سایر جشنواره ها و برگزیده شدن بلامانع است.)

شرایط عمومی جشنواره:
– موضوع جشنواره آزاد است.
– اثر تا کنون چاپ و یا در جشنواره دیگری برگزیده نشده باشد.
شرکت کنندگان باید در زمان برگزاری جشنواره دانشجو باشند.

در صورت بروز اشکال در لینک آپلود و همچنین رفع سوالات خود میتوانید از طریق ایمیلهای زیر در ارتباط باشید.

Pastoo_dastan@iust.ac.ir
Pastoo_shear@gmail.com
Pastoo_namayesh@iust.ac.ir

● آدرس دبیرخانه: تهران – میدان رسالت – خیابان هنگام – خیابان دانشگاه – دانشگاه علم و صنعت ایران – مجتمع شهید بهرامی – کانون‌های فرهنگی و هنری



معصومه کارشناسی طراحی صنعتی است و چند سالی است که در عرصه هنر فعالیت می کند علاقه زیادی به ادبیات و سینما دارد.


دیدگاهتان را بنویسید