فراخوان سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران منتشر شد

فراخوان سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران منتشر شد

فراخوان سیزدهمین جشنواره تئاتر ارسباران در سه بخش و یازده محور منتشر شد.

سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در راستای اشاعه هنر تئاتر و تقویت آن، رشد فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی و بهره‌برداری از این دستاوردها برای ایجاد گردشگری و ایجاد اشتغال برگزار می‌شود.

این جشنواره در محورهای ارسباران(قره داغ) در تاریخ، (وقایع، شخصیت های تاریخی و مذهبی، آداب و سنن)، رونق تولید (تولید و اشتغال با کالای ایرانی)، فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ و سنن بومی و محلی، کودکان کار و خیابان، اخلاق و دین مداری، جهانی عاری از جنگ و تروریسم، کتاب و کتاب خوانی، محیط زیست، اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت و مصرف صحیح نعمتهای خداوندی (آب، برق، گاز) برگزار می‌شود.

همچنین، معرفی ارسباران در گذر تاریخ، شخصیت‌های تاثیرگذار ارسباران در تاریخ، آداب و رسوم ارسباران و ارسباران و دنیای مدرن به عنوان موضوعات ویژه‌‌ی این جشنواره هستند که در این بخش گستره پذیرش بصورت سراسری خواهد بود و آثار تولید شده با این موضوعات مورد حمایت ویژه جشنواره قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش بخش‌های جشنواره شامل آیینی و سنتی، صحنه ای، فضای باز (خیابانی، کاربردی، محیطی) است که در بخش آیینی و سنتی، این بخش ویژه نمایش‌هایی است که با نگاه خلاقانه به آیین‌ها و سنن اقوام مختلف ایران اسلامی، براساس فرهنگ بومی و محلی، خرده فرهنگ‌ها و بازی‌ های محلی پرداخته باشند و این بخش به صورت غیررقابتی برگزار خواهد شد.

در بخش یاد شده محدودیتی از لحاظ زمانی وجود ندارد و کارهای ارائه شده باید متناسب اجرا در فضای باز باشد.

در بخش صحنه‌ای و فضای باز (خیابانی، کاربردی و محیطی)، این بخش بصورت رقابتی برگزار خواهد شد و آثار ارائه شده به جشنواره باید در حیطه نمایش‌های کوتاه (کمتر از ١٥ دقیقه) قرار داشته باشد.

همچنین به منظور رسیدن به فرآیند اجرای نمایش‌های تاثیرگذار در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اجراهایی با دکور سبک و بدون آرایه های وقت‌گیر در هنگام نصب، در اولویت پذیزش قرار می‌گیرند.

تمامی گروه‌های راه یافته به جشنواره، علاوه بر اجرای ویژه داوری، ملزم به پنج اجرای عمومی در شهرها و روستاهای منطقه به انتخاب دبیرخانه هستند.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند تا اول مردادماه ١٣٩٨ آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در آذربایجان‌شرقی، شهرستان اهر، خیابان رسالت بالاتر از باشگاه کوثر، تپه دیزلیش، مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر، دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران (قره داغ) و یا دفتر تهران واقع در میدان انقلاب، خیابان آزادی، جنب مترو انقلاب، بن بست قائم مقام، پلاک ١، طبقه ٣، ارسال نمایند.

سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران از ٢٦ الی ٢٩ مرداد ماه ١٣٩٨ توسط انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و انجمن هنرهای نمایشی استان در شهرستان اهر برگزار خواهد شد.




دیدگاهتان را بنویسید