نفرات برتر بخش هنری کنگره علمی و هنری میرعلی تبریزی معرفی شدند

نفرات برتر بخش هنری کنگره علمی و هنری میرعلی تبریزی معرفی شدند

نفرات برتر بخش هنری کنگره علمی و هنری میرعلی تبریزی معرفی شدند.

به گزارش تبریزآرت پیمان سادات نژاد، شهرام روحی ،حامد فقیهی، سید علیرضا مطلبی، علی خیری و مصطفی عابدینی به عنوان نفرات برگزیده نهایی و حمید احمدی، سیدرسول آقامیری، محمد جواد شکوهی فر و حمید تاجیان به عنوان نفرات برگزیده منتخب و محمد حسین نژاداصل، تیمور خدابخش، سید مرتضی جعفری، شهرام فرشباف، هادی آقایی و احمد قائم مقامی به عنوان نفرات برگزده تقدیری معرفی شدند.

گفتنی است داوری بخش هنری این کنگره را حسین رسام، محمدعلی فرزبود، علی شیرازی، علی اشرف صندوق آبادی و حسن تقی زاده کرمانی بر عهده داشتند.

در بیانیه این بخش آمده‌ است: “بی تردید در میان همه ابداعات بشر «ابداع خط» مهمترین دستاورد وی است که هرچه روزگار سپری می­شود اهمیت آن هویداتر می­ گردد و «خوشنویسی» روند تکامل این ابداع بی بدیل در طول ادوار و اعصار است.

کدام دل است که نبض تپش آن با شور عشق همنوا باشد اما از شیفتگی به جمال خیال و جهان مثال و خط و خوشنویسی بی بهره بماند؟ کدام عاشقِ «مجنون» را سودای انکار عشق به «لیلا»ی قلم در سر است؟ مگر می­توان لاف عشقباری زد ولی دل در گرو این هندسه افسونگر نداشت؟ مگر می­شود عاشق بود اما نام معشوق ازلی را به مشق ننشست؟

هستی به تمام تکرار سیاه مشق گونه زیبایی نام آفریدگاریست که صانع لوح و قلم و خالق زیبایی­های توصیف ناشدنی ست.

کنگره علمی و هنری میرعلی تبریزی واضع خط نستعلیق در زادگاهش تبریز کهن دیار فرهنگ و تاریخ، یک رخداد ارزشمند تاریخی و فرهنگی است که به همت بلند متولیان آگاه و جدی تبریز متجلی شده و بایستی بر همت و بلند نظری متولیان این امر درودها و سپاسها نثار نمود”.




دیدگاهتان را بنویسید