نمایشگاه عکس پوپه مهدوی نادر دختر صلح و سفیر صلح و دوستی در تبریز

نمایشگاه عکس  پونه مهدوی نادر سفیر صلح و دوستی به مدت دو روز در تبریز برگزار می شود

به گزارش تبریزآرت به نقل از مهر، پوپه مهدوی نادر اولین بانوی جهانگرد ایرانی که از فروردین ماه  سال ۸۲ سفر با دوچرخه را آغاز کرد و جهانگردی او ۱۶ ماه و ۴ روز به طول انجامید. این بانوی ایرانی که در طول سفر به دور دنیا ۱۸ هزار کیلومتر رکاب زده این روزها در تبریز حضور داشته و نمایشگاه عکس وی از سفر به دور دنیا  افتتاح شد.

وی در مورد سفر دور دنیا خود می گوید: زمانی که تصمیم برای آغاز سفر گرفتم می خواستم از کشور ترکیه شروع کنم ولی به علت شروع جنگ آمریکا در عراق و ناامنی های منطقه این سفر را از کشور ایتالیا شروع نمودم.

مهدوی نادرمی گوید:  سفر دور دنیا با دوچرخه با شعار ” به نام عشق، دوستی و صلح جهانی” از ایتالیا شروع شد و ۱۶ ماه و ۴ روزبه طول انجامید و در این سفر ازکشورهای  فرانسه، ایتالیا، آمریکا، انگلیس، هاوایی، عربستان، هند و نپال، چین و کره جنوبی  را با دوچرخه رکاب زدم.

پوپه مهدوی نادر به دختر صلح و سفیر صلح و دوستی در تمام جهان شهرت دارد وشرکت در اجلاس جهانی صلح جوانان آخرین برنامه سفر وی به حساب می آید.

ایشان با حضور در این اجلاس از صلح برای تمام جهان سخن گفته ، او سفرش را با جنگ آغاز کرد و با صلح به اتمام رسانید. در اجلاس صلح جوانان در سال ۱۳۸۳ در کشور کره جنوبی از او به عنوان یکی از سه چهره صلح جهانی تجلیل شد.

خاطرات سفر بانوی جهانگرد ایرانی  در کتاب” مسیر صلح ” در ۱۵۶ صفحه با عکس های خود او از سفر دور دنیا به چاپ رسیده است.او حالا این روزها در تبریز حضور دارد و دوست دارد در نمایشگاه سفر به دور دنیا با مردم از تجربیات این سفر حرف بزند .

نمایشگاه عکس سفر به دور دنیا با دوچرخه پونه مهدوی نادر در میدان ساعت- خیابان تربیت- کوچه کرباسی، خانه کلکته چی(صلح جو) روز سه شنبه و چهارشنبه  از ساعت ۱۱ الی  ۱۹ پذیرای علاقه مندان است.

 



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید