گفت‌وگو با نوجوانی که نویسنده کتاب موسیقی است

گفت‌وگو با نوجوانی که نویسنده کتاب موسیقی است

“ثنا شیری” نویسنده نوجوان کتاب “موسیقی ارف” است که با وجود سن کم اش، تجارب زیادی در زمینه موسیقی یاد گرفته و در کنسرت‌های زیادی نیز حضور داشته است.

شیری، در گفتگو با ایسنا در خصوص سابقه موسیقی خود اظهار کرد: موسیقی را از سن پنج سالگی با یادگیری ارف (موسیقی کودک) شروع کردم و به نواختن ساز فلوت بوهم، پیانو و پیکالو ادامه دادم و همچنین اقدام به یادگیری تئوری موسیقی، سلفژ، هارمونی، ریتم و سازشناسی کردم و اکنون نیز در هنرستان موسیقی مشغول به یادگیری هستم.

او با بیان این‌که موسیقی را زیر نظر  “عباس حسینی” آغاز کردم و با  “پیمان فری” و “ناصر جهان‌آرای” ادامه دادم، افزود: بعد از پدر و مادر عزیزم، اساتید مهربانم همیشه مشوق و حامی بنده در این زمینه بوده‌اند و الگوی من در تبریز، “پیمان فری”، در ایران  “ناصر رحیمی” و در دنیا استاد “جیمز گالووی” است.

وی در خصوص این‌که چه هدفی در موسیقی دارد، گفت: به دنبال اجرای کنسرت در شهر وین هستم تا بتوانم تمامی عزیزانی که برایم زحمت کشیده‌اند را سربلند کنم.

شیری در خصوص کتابی که منتشر کرده است، گفت: کتاب “باران” بر اساس تجربه‌ای که در زمینه ارف داشتم و دوره‌هایی که در تهران دیده بودم، نوشته شده است که همراه با نقاشی و بازی توضیح داده شده که با این روش، تفهیم مفاهیم برای هنرجویان خردسال راحت‌تر است. از “فرزانه تبریزی فرد”،  “بهراد خلیلی”،  “علی حسین‌نژاد“،  “امیر ریزباف“، عموهایم، انتشارات یاشنا و کادر آموزشگاه موسیقی صنم که من را در نوشتن این کتاب یاری کردند، تشکر می‌کنم.

وی درباره تجربه‌هایی که در برگزاری کنسرت داشته، گفت: تا کنون حدود ۱۵۰ کنسرت داشته‌ام که از این ۱۵۰ اجرا، حدود پنج اجرا برای ارکستر فیلارمونیک تبریز به رهبری  “یاشار شادپور”، پنج اجرا در ارکستر چنگ مراغه به رهبری  “مهرزاد صادق‌دوست“، دو اجرا در ارکستر رمانس به رهبری  “کوروش خوشنویس”، دو اجرا برای ارکستر “علی داوودی“، یک اجرا در تهران، دو اجرا در خارج از کشور و بقیه اجراها به رهبری  “عباس حسینی“،  “پیمان فری”، “اصغر شیری” و  “امیر ریزباف” به صورت کارگاهی بوده‌اند.

شیری همچنین از کسب مقام اول در “جشنواره موسیقی عبدالقادر مراغه ای” خبر داد و گفت: از تمام اساتیدی که در موسیقی، حتی یک نت به من آموزش داده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

 نوجوانی که نویسنده کتاب موسیقی است



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید