احداث پلاتوی نمایشی در پردیس سینمایی قدس

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی از احداث پلاتوی نمایشی (بلک باکس) در پردیس سینمایی قدس خبر داد.

حجت الاسلام محمدتقی محمدیان پیش از ظهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه هایی از سوی حوزه هنری استان پیش بینی شده که امید است با این فعالیت ها فرهنگ و هنر شهر را به سوی پیشرفت هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه جریان تقابل تاریخی حق و باطل همواره در طول تاریخ وجود داشته است، افزود: حق و باطل جدی‌ترین عرصه تقابل جریان درحوزه فرهنگ و هنر است، لذا هنر انقلاب اسلامی باطل السحر راهکارهای دشمنان برای نفوذ بوده و اگر بتوانیم از نفوذ آنان به این عرصه جلوگیری کنیم طبیعتا با پیشرفت های چشمگیری مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام محمدیان اذعان داشت: ورود به عرصه های مختلف در کنار هنرهای اندیشیدنی با آموزش و تکنیک های خاصی همراه است، ناگفته نماند شهید آوینی در هنر انقلاب اسلامی نقش پررنگی را به خود اختصاص داده است به طوری که وی محصول ایدئولوژیکی انقلاب و یکی از ارزش های دوران دفاع مقدس به شمار می روند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: مجموعه حوزه هنری استان همواره در راه هنر استان پیشگام بوده و تلاش های بسیاری را در این رابطه انجام داده و سعی بر آن دارد ازدستاوردهای انقلابی حفط و صیانت کند.

وی در خصوص برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در این هفته با نماینده ولی فقیه استان با حضور هنرمندان پیشکسوت ، خانواده های شهدای هنرمند دیدار خواهیم کرد، همچنین افتتاح رسمی پردیس سینمایی قدس با حضور مسئولین حوزه هنری کشور، کارگاه طراحی پوستر هنر انقلاب، کارگاه خوشنویسی و کتابت قرآن، رونمایی از مستند شهدای مدافع حرم، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، نشست شعر خوانی انقلاب، ‌کارگاه تجسمی و کاریکاتور، همایش هنر انقلاب و بازشناسی اندیشه‌های شهید آوینی، همایش موسیقی عاشیقلار و آیین تجلیل از هنرمند شهید عاشیق در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام محمدیان تشریح کرد: اکران فیلم ها پیش از افتتاح پردیس سینمایی قدس نقطه قوتی برای جامعه هنری بود که بیش از ۳۵ هزار نفر در این ایام به سینماها رفته و این امر مبین این است که مردم همچنان به سینما علاقه داشته و تماشا از فیلم را در سبدخرید محصولات خود قرار داده اند.

محمدیان در خصوص اکران فیلم در خارج از سینماها توضیح داد: با اقدامات صورت گرفته تصمیم بر آن شده تا در مدارس و دانشگاه های استان نیز فیلم هایی اکران شود.

رئیس حوزه هنری استان در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به این حوزه اذعان کرد: مجموعه سینمایی قدس با تخصیص اعتبار ۲ و نیم میلیارد در دو فازبه بهره برداری رسیده که با دو سالن ۳۰۰ و ۲۰۰ نفری ظرفیت ایجاد شده و همچنین فاز سوم این بخش به گالری و اولین پلاتوی تخصصی نمایش با اعتباری بالغ بر یک میلیارد در حال انجام احداث است، بیش از دو سوم اعتبار تخصیص یافته‌ برای مرمت و تجهیز سینما قدس، استانی بوده و مابقی را سازمان سینمایی حوزه هنری در این زمینه هزینه کرده است.

وی در خصوص بازسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز تشریح کرد: برای بازسازی سینما ۲۹ بهمن هزینه ای به مبلغ ۴ میلیارد تومان پیش بینی شده که صندوق اعتبارات توانایی تامین یک میلیارد آن را دارد و بقیه منابع بهسازی را معاونت سینمایی حوزه هنری بر عهده خواهد داشت همچنین زمینه‌ی راه اندازی پروژه‌ی سینمایی مراغه و سراب نیز در صورت وجود همکاری مسئولان شهرستانی در سال ۹۷ فراهم شده است.




دیدگاهتان را بنویسید